• Gudinnan

    Discusfiskar Har ni OXÅ ?

    Söker er som OXÅ har Discusfiskar vore trevligt att komma i kontakt med er med
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • Svar på tråden Discusfiskar Har ni OXÅ ?
  • Gudinnan
    Philippa skrev 2014-02-04 16:58:46 följande:
    Är OXÅ en fiskart?
    Va du rolig nu eller ?
    Kan du inte läsa längre ?
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • Gudinnan
    Kookie skrev 2014-03-07 18:25:36 följande:
    Jag har haft, helt underbara fiskar, och skulle mer än gärna ha igen :)
    Eller hur dom e ju häftiga vissa kan man oxå klappa om man har tur  
    Dom är inte som alla andra fiskar dom e likom mer speciella

    varför har du inte var dom sålde du dom ?
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • Kookie
    Gudinnan skrev 2014-03-10 17:00:26 följande:
    Eller hur dom e ju häftiga vissa kan man oxå klappa om man har tur   Dom är inte som alla andra fiskar dom e likom mer speciella varför har du inte var dom sålde du dom ?
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥

    Vi var tvungna att flytta, och har inte möjlighet för så stort och tungt akvarium här. Men flyttar vi så blir det absolut diskus igen! Ja dom är väldigt speciella, har väldigt speciella band till varandra och tar hand om varandra (vilket är ovanligt i fiskvärlden), och sen att dom känner igen folk och "kommer och hälsar" och kan vara skeptiska mot besökare ;) och ett stort plus är ju såklart att dom är så fantastisk vackra! Åå vad jag saknar mina "bebisar". Hur många har du? Vilka färger? Har ni lekpar? Några speciella egenheter någon individ har? Haha sorry för tusen frågor, men är man diskus nörd så är man ;)
  • Gudinnan
    Kookie skrev 2014-03-10 17:49:49 följande:

    Vi var tvungna att flytta, och har inte möjlighet för så stort och tungt akvarium här. Men flyttar vi så blir det absolut diskus igen! Ja dom är väldigt speciella, har väldigt speciella band till varandra och tar hand om varandra (vilket är ovanligt i fiskvärlden), och sen att dom känner igen folk och "kommer och hälsar" och kan vara skeptiska mot besökare ;) och ett stort plus är ju såklart att dom är så fantastisk vackra! Åå vad jag saknar mina "bebisar". Hur många har du? Vilka färger? Har ni lekpar? Några speciella egenheter någon individ har? Haha sorry för tusen frågor, men är man diskus nörd så är man ;)
    Jepp vi har ett kärlekspar som försöker att få bra bebisar men lyckas inte men de e för att vattnet e för mjukt eller vad man nu säger.
    Sen har dom kärleksparet en älskare åt sidan som har oxå ''hjälpt'' till att få fram bebisar.

    Alla discusar har namn jag e besatt haha sjukt men ååh dom ska ha namn
    Vi har 13 st discusar
    Färgerna är 

    6 st som är orangefärgade några av dom lite mer åt reflek hållet lite mer mönster
    Sen har vi 3 discusar som har blått lite grönt i sig lite murk och samtidigt ljus blått.
    Sen har vi 1 som är vit av sig men börjar att få lite orange på fram sidan och lite på sidan Reflek som han heter ser ut som leflex med orange och mer mönster i sig han är en kaxig herre som vl jaga bort alla och bestämma över halva akvariumet
    Sen har vi butter som är den största discusen han e buttrig vill inte alls vara med i leken och vill bara vara i sidan och tycka synd om sig själv men han har oxå varit sjuk 2 ggr.
    Snövit Är mini diskusen den fick vi av svärmor ''vi räddade den'' då den var mager av sig.
    Nu mår den jätte bra efter mat och mediciner.
    Sen har vi min Junior Han är den första discusen vi fick och några andra av dom av en annan ägare han har varit min sen första dagen varit nära att gå bort en gång men vi lycades det var bakterier i vattnet.
    Mini junior e en som e lika liten som snövit honom fick vi oxå av svärmor. han ser precs ut som junior  men mindre murk färk blått.
    Sen har vi Apelsinen Hon är helt orange och en stor discus som vill alltid bråka med butter och reflex.
    Sen har vi Pippi hon är orange men hela hennes fram sida är svart prikig därför belv namnet Pippi Hon e den som simmar för sig själv och är med i ''gruppen'' dom 3 discusarna som heter Piff-paff-puff alla 3 e tvillingar typ ser som en kopia ut och man ser typ inte vem som e vem hahaha

    V har typ 3 grupper av dom och kärleksparet och älskaren på sidan
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • Kookie
    Gudinnan skrev 2014-03-11 12:53:02 följande:
    Jepp vi har ett kärlekspar som försöker att få bra bebisar men lyckas inte men de e för att vattnet e för mjukt eller vad man nu säger. Sen har dom kärleksparet en älskare åt sidan som har oxå ''hjälpt'' till att få fram bebisar. Alla discusar har namn jag e besatt haha sjukt men ååh dom ska ha namn Vi har 13 st discusar Färgerna är  6 st som är orangefärgade några av dom lite mer åt reflek hållet lite mer mönster Sen har vi 3 discusar som har blått lite grönt i sig lite murk och samtidigt ljus blått. Sen har vi 1 som är vit av sig men börjar att få lite orange på fram sidan och lite på sidan Reflek som han heter ser ut som leflex med orange och mer mönster i sig han är en kaxig herre som vl jaga bort alla och bestämma över halva akvariumet Sen har vi butter som är den största discusen han e buttrig vill inte alls vara med i leken och vill bara vara i sidan och tycka synd om sig själv men han har oxå varit sjuk 2 ggr. Snövit Är mini diskusen den fick vi av svärmor ''vi räddade den'' då den var mager av sig. Nu mår den jätte bra efter mat och mediciner. Sen har vi min Junior Han är den första discusen vi fick och några andra av dom av en annan ägare han har varit min sen första dagen varit nära att gå bort en gång men vi lycades det var bakterier i vattnet. Mini junior e en som e lika liten som snövit honom fick vi oxå av svärmor. han ser precs ut som junior  men mindre murk färk blått. Sen har vi Apelsinen Hon är helt orange och en stor discus som vill alltid bråka med butter och reflex. Sen har vi Pippi hon är orange men hela hennes fram sida är svart prikig därför belv namnet Pippi Hon e den som simmar för sig själv och är med i ''gruppen'' dom 3 discusarna som heter Piff-paff-puff alla 3 e tvillingar typ ser som en kopia ut och man ser typ inte vem som e vem hahaha V har typ 3 grupper av dom och kärleksparet och älskaren på sidan
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥

    Haha vad underbart! Äntligen någon som är lika "nördig" som mig! :) våra hade också namn, bland annat en Pippi! Hon bröt upp ett kärlekspar och skapade lite svartsjuke draman i akvariet ;) sedan hade vi några "småttingar" som växte upp och blev riktigt fina, hur kul som helst och se dom utvecklas!
  • Gudinnan

    Nu har vi fått bebisar som simmar runt mamman blåbär och pappa butter

    Så små och så söta 3 st


    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
Svar på tråden Discusfiskar Har ni OXÅ ?