• Virvelin

Kan en studie- och yrkesvägledare jobba som rekryterare?

Jag vänder uppåner på landes universitet för att skaka fram den för mig mest passande utbildningen. Stundtals går jag bet..

Just nu har jag snöat in på srudie- och yrkesvägledarprogrammet. Men som många andra har jag nog fortfarande den mossiga inställningen till denna yrkestitel. Vad gör en syv egentligen? Får man en relativt bred bas? Jag har en fantasi om personalvetarprogrammet pch sedan jobba på ett bemanningsföretag med rekrytering. Men efter att läst kursplanen för syv så verkar det ju inte som en helt orimlig väg?

Är det ett yrke att satsa på?

• Svar på tråden Kan en studie- och yrkesvägledare jobba som rekryterare?
  • frangipani

Puff på denna! 

Vill verkligen veta!
    Jag läser SYV nu, första terminen. Hade tankar liknande TS men utbildningen har hittils varit väääldigt inriktad på traditionellt SYV-arbete inom skolan. 

Jag har hört det sägas att SYV-are kan jobba som rekryterare, men undrar hur vanligt det egentligen är. Tänkte att denna utbildningen var lite  bredare, vi läser ju arbetsmarknadspolitik och sånt som jag inte sett på personalvetarlinjerna. Har hört att många som går ren personalvetenskap ofta har svårt att få jobb, kan någon bekräfta eller dementera det?! För det låter som en riktigt kul utbildning!

Svar på tråden Kan en studie- och yrkesvägledare jobba som rekryterare?