• Anonym (orolig)

Era erfarenheter av sertralin mot ångest?

Hur mådde ni av dom? Biverkningar? Hur länge åt ni dom? Har börjat gå hos en psykolog eftersom jag i perioder får problem med panikångest och overklighetskänslor. När jag tog kontakt med.vc innan jul å.fick remiss.mådde jag skit. När jag väl började gå hos psykolog kändes.det som jag var på.bättringsvägrn. kanske för att jag visste att nu skulle jag äntligen.få hjälp. Hon föreslog 10 träffar + sertralin. Men för mej käns det lite konstigt att börja äta.antidepressiva när jag inte mår jättedåligt nu men samtidigt är det kanske bra att ta tag i provlemen ordentligt en gång för alla......

• Svar på tråden Era erfarenheter av sertralin mot ångest?
  • Momalicious

Jag äter sertralin, dock inte för ångest utan för depression. Funkar inte alls mot ångest för mig i alla fall.

• Anonym (jag)

jag äter 150mg sertralin och har även atarax vid behov när jag känner ångesten är på väg.
    Fick det för medel mot svår depp för ca 1 -1,5 år sen.
    Tyckte att det var jobbigt psykiskt de första veckorna men så är det när man "vänjer in sig" liksom. Men jag vet inte mot ångest, jag fick det för depp men oftast går väl ångest o depp ihop med iof.

• Anonym (jag)

har en del biverkningar tyvärr men hellre det än som jag hade det innan!
    Men för vissa går biverkningarna bort med tiden men det kanske beror på hur mkt man tar...
    Jag har maxdosen o provat trappa ner men jag är för dålig än för att klara det tyvärr!

• Border

Jag har ätit det i omgångar. Första gången för depression och då funkade de alldeles utomordentligt. Fick testa igen för ett par år sen (fick då ångestsyndrom och panikångestsyndrom konstaterat), men det hjälpte inte ett skit.

Svar på tråden Era erfarenheter av sertralin mot ångest?