• karinb87

Examination svenska 2 och samhällskunskap 1b

Behöver hjälp..
    Har examination i svenska 2 den 6 februari och vad ska jag tänka på  att läsa tills dess? 

Den 14e har jag examination i samhällskunskap 1b, vad ska jag tänka på att läsa tills dess?

Är sjukt nervös.

• Svar på tråden Examination svenska 2 och samhällskunskap 1b
  • karinb87
    Rosaceae skrev 2014-02-04 19:47:26 följande:
    Jag skulle ha läst mest på det som tagits upp under lektionerna.
    Okej det som jag har gjort i uppdragen och studieguiderna.
  • Mr Volluto

Vad är det för examination du ska göra ? Är det hela kursen eller bara någon del?

• mikipiki

Antar att du menar på hermods. Läs på det som du gjort i uppdragen och proven samt studieguiderna. Sen skadar det inte att ha en allmän koll på vad du läst i övrigt i boken, särskilt i svenska 2 beroende på vilket betyg du satsar på :)

• karinb87
    mikipiki skrev 2014-02-05 13:08:04 följande:
    Antar att du menar på hermods. Läs på det som du gjort i uppdragen och proven samt studieguiderna. Sen skadar det inte att ha en allmän koll på vad du läst i övrigt i boken, särskilt i svenska 2 beroende på vilket betyg du satsar på :)
    Ja jag läser via hermods på distans.. läser nu studieguiderna och de arbeten jag har gjort.. Satsar på D-E...
  • karinb87
    Mr Volluto skrev 2014-02-04 22:21:22 följande:
    Vad är det för examination du ska göra ? Är det hela kursen eller bara någon del?
    Ska ha examination som slut på min kurs..
  • karinb87

Klarade inte examinationen i svenskan.. så blir prövning på den i mars.. 

På fredag är det dags för samhällskunskapens examination.. någon som vet vad jag ska läsa på eller vad dom kommer fråga?

• karinb87
    mikipiki skrev 2014-02-11 12:22:39 följande:
    Oj.. Frågade inte läraren utifrån uppdragen?
    Jo men hade inte läst på så mycket om det hon frågade.. hon hade ju skrivit på de jag hade läst in att jag skulle rätta till examinationen och tala om det då.. 
    men så tog hon inte upp de..
  • mikipiki

Nej poängen är ju att man ska kunna det mesta man läst när man är klar med kursen..

Svar på tråden Examination svenska 2 och samhällskunskap 1b