• rigoletto81

    Förhöjt TSH-värde inför ivf!!!

    Vi har nu försökt bli gravida i 4 1/2 år utan resultat. Utredningen visar ingenting.

    Vi har blivit godkända till ivf och idag var vi på första mötet med läkaren och sköterskan. Där kom det fram att mitt sköldkörtelvärde var för högt för att börja. Det låg på 4,5 och de ville ha värdet under 2,5 innan vi kunde börja med behandlingen.

    Någon som har någon erfarenhet av samma problem och har blivit hjälpta? Jag vet inte om jag ska vara ledsen eller glad. Hade inte detta upptäckts skulle vi satt igång nästa vecka... Å, andra sidan är det kanske detta som har varit problemet hela tiden... Jag vet inte!

  • Svar på tråden Förhöjt TSH-värde inför ivf!!!
  • Calqyl

    Hej!
    Jag har också problem med tsh-värde men det fick jag reda på vid en hälsokontroll när jag försökt bi gravid i 10 månader. Hoppades att det var anledningen till att det inte tog sig men trots medicinering sitter jag här ett år senare och är fortfarande inte gravid. När jag skulle få remiss skickad till ivf var värdena för höga igen (trots att jag tar medicin). Tog ett nytt blodprov två veckor senare och då var det nere på 2 igen, så det kan verkligen svänga hur som!
    Hur ska ni göra nu?   

Svar på tråden Förhöjt TSH-värde inför ivf!!!