• Anonym (mörkt)

Hemsökt, dystert hus. Fler?

Jag tror att mitt hus är hemsökt. Har alltid känt det som om där är en tjock svart vägg innanför dörren. Huset känns tungt, mörkt och dystert. Mitt humör påverkas väldigt negativt, om jag är hemma en hel dag är jag som ett åskmoln på kvällen. Kan bli rosenrasande, verkligen jättearg, dock känns ilskan inte som min, känns som ett monster som bara vrålar ( inne i kroppen alltså).

Jag är mkt trevligare om jag jobbat eller varit borta störst delen av dagen.

Fler som har konstiga dystra hus?

Visa hus känns hemtrevliga ut direkt, känns ljusa och vänliga, eller hur?
    Nu låter det som jag är psykiskt sjuk, det är jag inte, jag är en helt normalt fungerande människa som dock tyvärr bor i ett kasst hus. Har dock en sambo som inte tar detta på allvar, vill flytta men inte han :/

• Svar på tråden Hemsökt, dystert hus. Fler?
  • nytt eller gammalt

Har mött liknande när vi varit på visningar ibland! Man känner direkt att "här skulle jag aldrig kunna bo".

Bor själv i ett otroligt vänligt hus.

Så jag förstår dig.

• nytt eller gammalt

Vill tillägga, jag tror kanske inte att det är hemsökta hus som känns så, utan att det liksom finns kvar känsla från de som bott tidigare.

Har Även flyttat in i nybyggda bostäder och det känns liksom tomt när man kommer in i de husen.

• Anonym (Spökhund)

Vi bor i ett äldre hus som känns väldigt varmt och välkomnande, man känner sig hemma direkt även fast vi har stökigt och fula färger/möbler osv.

Däremot så har vi icke-materiella besökare, har en spökhund som följer med mig när jag rastar hunden (den riktiga som lämnar tassavtryck) och åker med mig i bilen ibland. Vi har även haft en gestalt som gått förbi fönstret och gått in i badrummet, och någon som ryckt i ytterdörren.

Både jag och sambon har sett/upplevt de här sakerna, men ingen av oss känner oss rädda eller illa till mods av det så dessa väsen får väl fortsätta titta till oss. Det känns som att det är det de gör, kollar så allt står rätt till hos oss.

• Anonym (mörkt)

Nä hemsökt kanske va att ta i. Men det känns inte som mitt hem. Vi har ändå bott här i snart 5 år! Målat och möblerat som vi vill, men ändå känns det inte som mitt hem - Börjar bli desperat, tittar på ALLA hus och säger, det va fint, vi tittar, eller där vill jag bo

• Anonym (mörkt)
    Anonym (Spökhund) skrev 2014-02-04 21:09:22 följande:
    Vi bor i ett äldre hus som känns väldigt varmt och välkomnande, man känner sig hemma direkt även fast vi har stökigt och fula färger/möbler osv.

Däremot så har vi icke-materiella besökare, har en spökhund som följer med mig när jag rastar hunden (den riktiga som lämnar tassavtryck) och åker med mig i bilen ibland. Vi har även haft en gestalt som gått förbi fönstret och gått in i badrummet, och någon som ryckt i ytterdörren.

Både jag och sambon har sett/upplevt de här sakerna, men ingen av oss känner oss rädda eller illa till mods av det så dessa väsen får väl fortsätta titta till oss. Det känns som att det är det de gör, kollar så allt står rätt till hos oss.

Här går ngt med, speciellt i källaren (inredd). Känns lite bättre på ovanvåningen.
  • mikipiki

Har också upplevt detta. Att vissa hus som man går in i känns annorlunda..

• Gabbe75
    Anonym (mörkt) skrev 2014-02-04 20:55:05 följande:
    Jag tror att mitt hus är hemsökt. Har alltid känt det som om där är en tjock svart vägg innanför dörren. Huset känns tungt, mörkt och dystert.
    Jag tycker det låter som du har microbiell påväxt i ditt hus. Troligen fuktproblem. Det är inte helt ovanligt, men det GÅR att åtgärda. Ett samtal till Anitcimex tror jag är mer väl använda pengar än ett samtal till någon andeutdrivare...

• Anonym (vet)

Mina svärföräldrars hus känns sådär, som att gå ned i en tung, mörk källare liksom...Ingen glädje alls i huset, att fira jul där känns som en likvaka...

• Anonym (mörkt)

Tråkigt att det är fler som har dystra hus. Pratade med sambon igår om att jag inte vill bo kvar utan försöka leta ett nytt ljusare hus. Han förstår inte riktigt men han försöker. Så vi har börjat titta på hus

• nytt eller gammalt

Min sambo förstår inte sånt heller. Vi var på visning i en jättefin lägenhet en gång. Jag sa redan i hallen "denna blir det inte!". Det var nånting som slog emot en och det kändes sååå mörkt i lägenheten trots att det inte var det rent objektivt. Han tyckte jag var knasig, vi gick igenom alla rum ändå men jag hade aldrig kunnat betala en massa pengar för att bo där.

Jag tycker det är konstigt men intressant. Är inte en person som i allmänhet tror på "spöken" och sånt.

• Anonym (mörkt)

Jamen visst är det skumt. Jag tror på energier och andar. Men jag undrar även vad som gör att vissa hus känns såhär. Om det är andrar som går igen eller att huset isig ligger på en dålig plats. Jätteintressant lite läskigt men intressant..

• Anonym (Spökhund)

Om man tror på "skrömta" som det heter här omkring så kan hus bli olustiga och innevånarna får inte vara ifred om de byggts på en vitterstig.

Tro't om ni vill, men jag anser att människan inte kan förklara allt här i världen Flört

Svar på tråden Hemsökt, dystert hus. Fler?