Ägglossning eller Pms = Gravid?
Hej! Jag är 20 år med tung bulimi, och har oregelbunden menscykel och jag hade mens den 8 Jan, men den 31 Januari ömmade brösten och jag blev super super kåt haha! Så vi myste till samma kväll.
Flytningarna dagen efter var vattning och jag kände på livmodertappen med fingertoppen att den var mjuk precis som det står beskrivet när man är fertil och brösten gjorde jätte ont. Men saken är att jag troligtvis skulle haft ägglossning 23 Jan och inte den 31 Jan.
Hade det varit mensen som är på gång brukar jag vanligtvis ha ömma bröst, mensvärk och ökat sötsug fram till mensen kommer som brukar ta en cirka en vecka.
Men denna gång försvann pms:en samt ömheten efter 1,5 dag, har haft lätt mensvärk till och från, och jag har istället sug efter nötter som jag aldrig äter annars! OCH inget har frestat mig till att vilja hetsäta eller göra mig av med maten. Jag har känt mig väldigt tillfredsställd och nöjd efter varje måltid.
Kan jag ha känt av ägglossningen så starkt och sen blivit befruktad eller är det mensen som är på G trots allt?
Kan tillägga att vi även älskat mitten av månaden.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-04 21:07
Från den 31/1 tills idag 4/2 till idag har jag varit varm och haft stunder då ansiktet hettar, men idag så har jag frusit mycket och haft blåa fingernaglar?..