• E l l a

Köttfärs till tacos - vilken brukar ni ta?

Vad brukar ni använda för sort köttfärs till tacos - nöt, bland eller fläsk? Vilket brukar bli godast?

Har själv alltid bara använt nöt, tänkte bjuda på tacos nu i dagarna och funderar över om det kanske blir godare med tex blandfärs istället...

• Svar på tråden Köttfärs till tacos - vilken brukar ni ta?
  • Linda1976

Alltid nöt, oavsett vad jag ska göra... Tycker gris smakar uäck....

• axelsmamma

Blandfärs tar vi ALLTID till allt oavsett vad jag ska ha det till.

• Trinity78

Jag har använt båda delarna och jag märker faktiskt ingen skillnad. Tacokryddorna smakar ju så mycket ändå.

• Jen80

Antingen rådjursfärs eller nötfärs (fast det var välidgt länge sen)...

• Bemma

Jag änväder Quorn...är inte vegetarian men det blir sååå mycket godare!

• Gustie

Förr använde jag mest fläskfärs eftersom det är billigast, men jag har övergått till blandfärs nu. Dels för att det inte är så mycket vätska i det och det är nyttigare. Inte lika fett tror jag...

• Jenny28

använder nöt, men bara för att då blir det mindre fett i stekpannan ...som ni märker är det ju massa fett med köttfärsen. Mycket utav det kommer ju av fläskfärsen i blandfärsen. Men om jag tex gör köttbullar är det jue tt måste med blandfärs eftersom det är saftigare..=)

• mammizen

Jag använder den som är billigast. Märker ingen skillnad när den är tacokryddad. Oftast tar vi faktiskt älgfärs eftersom svärfar jagar.

• Meline

Jag använder alltid nötfärs till allting... kan av någon konstig anledning inte tillaga bland/fläskfärs så att det blir gott.

Svar på tråden Köttfärs till tacos - vilken brukar ni ta?