• flerbarnsförälder

Falsk ischias, vad har ni fått för råd?

Jag har så ont på utsidan av mina lår och speciellt då jag ligger ner på nätterna, vaknar av att det gör så ont och måste vända mig på en gång

Hade från början bara ont på ena sidan men sedan två dagar tillbaka har jag ont på bägge sidorna vilket är jätte jobbigt på nätterna när jag ska sova.

FInns det någonting jag kan göra för att lindra smärtan lite?
    Vad har ni fått för tips och råd?

• Svar på tråden Falsk ischias, vad har ni fått för råd?
  • Polarlantis

Stå framför köksbänken, håll i dig med händerna och svanka in mot bänken med ryggen. Då avlastar du mellan kotorna och kan få det att släppa. 10 ggr/3 ggr per dag.

• Seglaren1

Jag fick träffa en sjukgymnast och han visade några övningar. Man skall ligga på ryggen och trycka ner svanken mot golvet och andas lugnt. Osv osv... Jag gjorde väl det några ggr men det funkar ju inte! Kommer ju för fasiken inte upp från golvet efteråt! Lite jobbigt när man blir liggandes där och sambon är den enda som kan hjälpa mig men jobbar borta på veckorna... Har du kontakta en sjukgymnast?

• Polarlantis

Både förra gången och denna har jag varit hos sjuk.gymn. Jag kunde inte heller göra den övningen, den bör man nog göra INNAN man får för ont. Fick sjukt mkt ondare av den :( Men den jag beskrev ovan gjorde faktikt skilnad för mig. Denna gången fungerar det dock inte, får ondare i fogarna, men så har jag problem med höfterna också som ställer till det. Testa att göra den jag skrev om några ggr och titta gärna upp mot taket i på "slutet" av svankningen. Hjälpte mig på två dagar förra gången, lycka!

• flerbarnsförälder

Tack för era råd

Stog och svankade igår och försökte även strecha rumpan och har faktiskt sovit bättre inatt än igår natt och det är ett framsteg, så får fortsätta med detta

• kivirush

Min sambo brukar jogga bort sin. Stretcha lite innan och efter.

Är lite roligt när han går ut och joggar mitt i natten ibland.

Svar på tråden Falsk ischias, vad har ni fått för råd?