• Lady Paraplyh

Linas matkasse- era erfarenhet

Jag fick hem min första Linas matkasse här om dagen och jag måste säga att jag är imponerad, det är otroligt fräscha råvaror och bre recept. Vad är er erfarenheter ni som har haft det ett tag, är det alltid lika bra? Är det värt att köpa till fruktkassen också?

Jag funderar också på priset, nu fick jag kassen till prova på pris, men sedan kommer det gå på 569 kronor (har jag för mig) det är väldigt mycket pengar och då ingår inte frukost och frukt. Den här gången fick jag dock med så mycket mat i kassen så det kommer räcka till frukost också. Är det ofta så?

• Svar på tråden Linas matkasse- era erfarenhet
  • AAS10

min syster har varit kund i flera år nu och hon funderar starkt på att gå ur då standarden har sänkts drastiskt. hon har alltid barnkassen, men recepten börjar bli "konstiga" för barn med massa pesto och liknande samt att dom ger den grädden med mindre fetthalt i som är jag minns inte men inte lika bra som vanlig grädde. Då hänvisar dom till miljön att den med lägre fetthalt slängs ut medan nu när dom skickade en burk mango chutney så fick hon slänga halva burken. 

vad det gäller fruktkassen så fick hon den någon gång och det är inte banan o liknande utan lite udda frukt så som ananas, mango, grapefrukt osv, så ingen garanti att dom vanliga är med, hon var chockad över hur lite frukt hon faktiskt fick. 

Hon skulle testa någon annan kasse funderade hon på. finns ju på Ica nu för tiden till och med, som är mycket billigare.

• Lady Paraplyh

Allt det du nämner ser jag dock som väldigt starka plus. Jag gillar exotisk frukt mer än päron och äpplen och frukten i kassen ska vara fyra kilo.

Pesto och mango chutney är basvaror hos mig, jag är inte särskilt förtjust i husmanskost utan föredrar mer exotisk och annorlunda mat. Ville jag göra pasta med tomatsås kunde jag liksom köpa det själv.

• Lady Paraplyh
    tideloo skrev 2014-02-05 09:13:11 följande:
    Vi har haft linas sen starten, och är väldigt nöjda.

• babypower

Vi har inspirationskassen och har haft i ett år eller så, alltid superbra kvalitet. Om det någon gång är en vara (paprika som är skrynklig ex) så är det supersmidigt att fylla i ett reklamationsformulär på hemsidan, då drar det bort en ganska stor kostnad vid nästa kasse. 

För oss så blir det MYCKET billigare att ha kasse, mycket på grund av att man får alltid mer än endast 4 portioner. Ex: Alltid en hel förpackning ris, bulgur, quinioa, potatis eller vad det nu är. Vårt basförråd är nu alltid påfyllt på grund av detta. Blir alltid över så att du kan använda det som blir över till en annan maträtt senare i veckan.

Toppenbra tycker jag!

• Lady Paraplyh
    babypower skrev 2014-02-05 10:05:19 följande:
    Vi har inspirationskassen och har haft i ett år eller så, alltid superbra kvalitet. Om det någon gång är en vara (paprika som är skrynklig ex) så är det supersmidigt att fylla i ett reklamationsformulär på hemsidan, då drar det bort en ganska stor kostnad vid nästa kasse. För oss så blir det MYCKET billigare att ha kasse, mycket på grund av att man får alltid mer än endast 4 portioner. Ex: Alltid en hel förpackning ris, bulgur, quinioa, potatis eller vad det nu är. Vårt basförråd är nu alltid påfyllt på grund av detta. Blir alltid över så att du kan använda det som blir över till en annan maträtt senare i veckan.Toppenbra tycker jag!

Det låter jättebra! Jag reagerade också på att det blev en del över, den här veckan kommer det bli frukostmat, bröd, ägg, nötter och lite grönsaker över. Kul att höra att det ofta blir så.
  • Lady Paraplyh

Någon annan med erfarenheter?

• Lolla791

Hej
    Vi har testat Bra Mat Hemmas matkassar och varit mycket nöjda, de har kassar för 2,4,6 personer och levererar alltid på söndagar. Detta passar min familj perfekt. Recepten är mycket enkla och goda. Det bästa är att de har en butik också så jag handlar även frukostvaror och får det tillsammans med min matkasse.

Svar på tråden Linas matkasse- era erfarenhet