• Anonym (Ensam)

Deprimerad när min kille börjat arbeta :(

Jag och min pojkvän har praktiskt taget bara suttit hemma och pussats o kramats i ett år nu. Sen från ingenstans fick han jobb och nu är han borta hela dagarna.
    Känner mig så ensam och ledsen och vet inte alls vad jag ska hitta på på dagarna längre :(
    Det känns som att han kommer vara mer på jobbet än med mig och det här med mitt kontrollbehov det funkar inte alls. Jag vet ju inte vad han gör, man hör om alla män som ''jobbar över'' fast dom är otrogna, tänk om samma blir med oss?
    Några tips på vad jag kan göra hemma i min ensamhet för det blir trist att kolla film och städa hela dagarna :/

• Svar på tråden Deprimerad när min kille börjat arbeta :(
  • Notetur Nomen

Du kan inte försöka få ett jobb också då?

• sextiotalist

Välkommen till det liv som de allra flesta lever, ja, man brukar arbete för att försörja sig.
    Varför inte söka arbete själv, studera eller så. Eller ska du slå dankr resten av ditt liv?

• vikarien

Skaffa ett jobb och lägg energin på det istället! Förstår inte hur man orkar med ett sånt kontrollbehov...

Är väll skitbra att han har fått jobb så ni slipper leva på bidrag som jag antar att ni har gjort?

• Anonym (Ensam)
    sextiotalist skrev 2014-02-05 09:20:25 följande:
    Välkommen till det liv som de allra flesta lever, ja, man brukar arbete för att försörja sig.
    Varför inte söka arbete själv, studera eller så. Eller ska du slå dankr resten av ditt liv?
    Bor fortfarande hemma och lever på mina föräldrar, jobb har jag sökt men inget fått...
    Trodde det skulle vara roligt att vara hemmafru men ne..
  • MLB

Föreslår att du jobbar på ditt självförtroende om du antar att han kommer att vara otrogen för att han drar in pengar så att ni klarar er.

• Notetur Nomen
    Anonym (Ensam) skrev 2014-02-05 09:22:02 följande:
    Bor fortfarande hemma och lever på mina föräldrar, jobb har jag sökt men inget fått...
    Men hur har du kunnat skaffa jobb om du bara pussats och kramats dagarna i ända? Det tar ju tid att säka jobb liksom.
  • sextiotalist
    Anonym (Ensam) skrev 2014-02-05 09:22:02 följande:
    Börja plugga då, sorgligt när man lever på sina föräldrar när man är vuxen, jag vet att det finns de som inte ha något val, men ambitionen bör ju vara att kunna stå på egna ben och vara självständig
    Kolla av KY-utbilldninarna om du hittar något du kan vara intresserad av
  • Anonym (Ensam)
    sextiotalist skrev 2014-02-05 09:24:18 följande:
    Börja plugga då, sorgligt när man lever på sina föräldrar när man är vuxen, jag vet att det finns de som inte ha något val, men ambitionen bör ju vara att kunna stå på egna ben och vara självständig
    Kolla av KY-utbilldninarna om du hittar något du kan vara intresserad av
    Kanske ska förklara mig lite mer så ni inte tror att jag sitter hemma o latar mig och lever på andras pengar...
    Flyttade till ett annat land förra året där mina föräldrar bor och eftersom jag fortfarande går språkkurs online och inte riktigt förstår eller kan tala språket så blir det lite svårare och man måste ha bott en viss tid för att överhuvudtaget få hjälp från kommunen här...
  • Anonym (Ensam)
    MLB skrev 2014-02-05 09:24:03 följande:
    Föreslår att du jobbar på ditt självförtroende om du antar att han kommer att vara otrogen för att han drar in pengar så att ni klarar er.
    Det är nog lika jobbigt för honom men jag har ju alltid vetat vart jag har honom vi har inte varit ifrån varandra en  minut sen vi träffades så självklart blir de jobbigt med en så stor omställning :/
  • BCH52

Det är naturligt att känna av när det blir stora och plötsliga förändringar i ens vardag. Det är OK att lite sörja det som varit. Nu vet vi inte din situation, om du är arbetssökande, studerar på distans eller om du är sjuk. Du ville få lite tips och stöd för att hantera din situation.

Om du inte har möjlighet att studera eller jobba så kan du se var det behövs frivilliga insatser. Röda korsets besöksverksamhet och Frälsningsarmen behöver ofta folk.

Svar på tråden Deprimerad när min kille börjat arbeta :(