• Fluffisarna

Foglossningsbälte

När kan man börja använda ett foglossningsbälte? Måste man ha fått bebbemage för att det ska funka? Har ingen aning om hur det ser ut ens. Är i v. 15+3 och har haft ont i ländryggen sedan flera veckor tillbaka. Har blivit lite bättre nu under semestern, men börjar jobba igen om en vecka och ska då stå upp mer eller mindre hela dagarna!! Vill vara någelunda förberedd att springa till BM och be om ett bälte om det nu funkar så här tidigt!!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Foglossningsbälte
  • Jammie

Nej du behöver inte ha fått en mage innan du börjar använda det får ni låna av bm? Jag fick lova att köpa mina bälten själv..

• Fluffisarna

Jag tror att man kan hyra av dem. Men är inte säker. Bställningen måste gå via BM som ger remiss till sjukgymnastiken. Där provar man ut och de beställer. Kan mycket väl vara så att man får lova att köpa det!!
    Gör mig ingenting om det bara hjälper!!

• Fluffisarna

Ingen som kan förklara ?

• Znuttan6

Jag hade foglossnig å ont i ryggen så min barnmorska skickade remiss till en sjukgymnast å då fick jag prova bälte där + att jag fick nåra övningar att göra. Fick välja det bältet som var bäst å det fanns två att välja på ett som var gratis å ett som kosta 300 kr. Mitt bälte hjälpte dock inte jag fick ondare än innan jag fick d,men det ska avlasta så det inte blir så tungt på bäckenet å för ryggen.
    Hoppas du förstår...
    Kram

• Fluffisarna

Jag , mitt dumma nöt, fattar ialla fall inte hur det sitter på kroppen! Hur kan bäckenet avlastas från något som inte finns där ännu (magen alltså).
    Ja, ja.... Det är ju inget dilemma nu, men fruktar för att det kan bli.
    Tack för svaren!!

• Znuttan6

det sitter typ runt höfterna, å så spänner man det.
    Men det e ju ändå tyngre än när du inte e gravid så det avlastar tror mej!

• Fluffisarna

Coolt!!
    Nu fattar jag bättre! TACK!
    Kram
    ~Fridolin~

Svar på tråden Foglossningsbälte