• YlvaD

Dagis i Stenkullen, Lerum

Jag skulle vilja veta lite mer om Stenkullen, och framförallt angående dagis. Finns det någon som kan rekommendera något dagis där?
    Vi ska flytta till Slätthult.

• Svar på tråden Dagis i Stenkullen, Lerum
  • islandia

hej vi är ganska nyinflyttade här i stenkullen.  våra två barn går på Ölslanda förskola och vi älskar den. bra personal och inte för många barn. vi bor typ vid gymmet, trivs otroligt bra och bra med så många grannbyar :) nått mer du undrar säg till :)

• YlvaD

Hejsan!

Tack för ditt svar!

Kul att ni trivs i Stenkullen. Det ser lite tråkigt ut, när vi har åkt förbi. Men det är ju en tråkig årstid nu.

Hur gamla är era barn? Hur länge har ni bott i Stenkullen? Var bodde ni innan?

Jag är van att bo i stadsmiljö, så det blir nytt för mig att bo lite lantligt.

Vet ni om det finns några idrottsaktiviteter i Stenkullen?

/Ylva

• islandia

Vi flyttade in 1 augusti förra året. Ja det är ingen shopping by direkt men det finns gott om aktiviteter.

Ishall, hocky och konst åkning. Handbollshall och stort gym. Det finns två stora fotbollsplaner och fridrotts plan och till och med en liten army fittness plätt utanför ishallen.

Vi har två pojkar på 3.5 och 2.5, vi väntar på bebis nr 3 som planeras nu i slutet av maj.

Det går bra pendel in till göteborg och alingsås när suget efter lite stadsliv blir för stort :)

När flyttar ni?

Hur gamla är era barn?

Svar på tråden Dagis i Stenkullen, Lerum