Vad f*n är det med frisörer!?
Jag har verkligen ALDRIG kommit hem från frisören och känt mig nöjd! Vad är det som är så vansinnigt svårt för frisören att lyssna på vad kunden vill ha i stället för vad frisören tycker är snyggt?
Hon ska skita i om hon tycker att jag passar i det eller inte. Om jag som kund vill ha mitt hår på ett särskilt sätt, VARFÖR kan hon inte göra det då?
Jag vet inte vad jag ska göra längre? Klippa mig själv? Hur ska man få frisören att fatta hur man vill ha det? Är det omöjligt?!
Jag går till frisören med 1,5 mån intervall. Betalat 1200-1500 kr varenda gång för färg och klippning. Har provat många frisörer som ska ha gott rykte. Men, aldrig att håret blir bra. Jag gråter varenda gång.
Är frisörer ett släkte med dålig hörsel? Pratar de för mycket skvaller så de inte klarar av att klippa samtidigt?
Varenda gång säger jag: Du får absolut inte klippa upp håret för det blir risigt och fult. Vad gör frisören? Klipper upp det givetvis. Jag säger då: Du får inte klippa upp det! - Jo men jag bara tar bort det slitna på topparna...
Jag säger: Jag vill inte att du gör så, jag sparar ut längderna och klipper du av det hela tiden blir håret aldrig längre.
Jag säger: Jag sparar ut luggen, så klipp inget på den.
Frisören: Klipper givetvis av lugghelvetet så den hänger rakt i ögonen så jag blir galen.
Jag: Du får inte flika till håret i topparna, jag vill ha det rakt av.
Frisören: Flikar upp håret så det ser ut som en jävla risbuske!
Jag vill inte ha uppklippt nacke och den där sabla "lite busigheten" som frisörer tydligen älskar.. Varenda gång kommer jag hem med uppklippt nacke och frisören står där och säger.. Ja, jag klippte såhär lite busigt. Alltså vad i helvete...
Samma sak med färgen.. Jag tar med bilder som inte alls är orimliga med tanke på min nuvarande färg. Absolut, så gör vi säger frisören, Men nej, det är tydligen omöjligt att få till det, för likförbannat blir det konstigt.
En gång färgade frisören om håret 7(!) gånger och engagerade hela salongen för att få till håret. När jag gick därifrån hade jag blyertsgrått matt och totalt förstört hår..
Snälla ni frisörer och ni andra. VAD ska jag göra för att få frisören att lyssna? Jag har bytt frisör, gått länge hon ett par, bytt igen, hört mig för om en riktigt duktig. Tagit med bilder, visat, förklarat, avbrutit och sagt nej, det är inte såhär jag menar, gör såhär i stället. INGET funkar.
I vilket annat yrke kör man över sin kund så fullständigt som hos frisören?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-05 20:33
Tipsa gärna om en lyhörd frisör i Göteborg som ska vara duktig på hårfärg.
Jag är beredd att betala det det kostar bara hen är riktigt duktig och inte klipper mer än jag vill...