• Anonym (Hjälp)

Tredje aborten...HJÄLP.

Hej! Jag vill inte höra några taskiga kommentarer utan vill enbart ha hjälp.

Det är så att jag är gravid för tredje gången på 5 år. Mina två tidigare graviditeter slutade i abort och vill att den här också ska det. Pappan till barnet vill inte hjälpa till och därför tar jag det här beslutet.

Men det är så förra aborten jag gjorde vart jag väldigt dåligt bemött av barnmorskorna. De tyckte jag var oansvarig och i princip tvingade på mig en pstav. Jag tyckte inte alls om deras bemötande. Därför nu när jag ska göra en igen vill jag inte välja samma sjukhus utan tänker åka till ett istället som ligger 15 mil bort så jag slipper träffa samma barnmorskor och skämmas över att jag sitter i samma situation igen..för det skäms jag så otroligt mycket över.

Tänker ringa imorgon och beställa tid. Jag är redan säker på att göra abort, vilken abortmetod osv...så tror ni det är möjligt att få göra abort på första besöker och skippa rådgivningen?

• Svar på tråden Tredje aborten...HJÄLP.
  • Anonym (Qwe)

Visst ska en barnmorska inte lägga personliga värderingar i hennes yrkesroll men du kanske borde tänka på preventivmedel eller avhållsamhet!

• elyse

Vid en tredje abort gissar jag att en barnmorska kan tycka att man verkar ha missat något fundamentalt gällande preventivmedel och gärna vill att rådgivning ska vara en del av processen. 

• Anonym (Jaha)

Tråkigt att du blev illa bemött, dock kan jag tycka att barnmorskan bara gjorde sitt jobb i att råda dig till preventivmedel. Och med tanke på att det nu blir en tredje abort kan man ju tycka att hon hade belägg att prata med dig om det...

• Modernmom

Känns som om barnmorskorna gjorde helt rätt, och detta utan att försöka vara taskig. Du har lite problem med din syn på sexualitet-preventivmetod osv. Det är inte helt normalt det du gör, och jag hoppas du kan börja förstå det och ta hjälp..

• Philippa

Varför använder du inte p-medel?

• Marionettdocka

Ja, det går att tacka nej till kurator. Det gjorde jag vid mina två sista aborter. Jag visste ju att jag inte ville ha barn.

• Anonym (?)

Men använd skydd istället så slipper du fler aborter!

• Marionettdocka
    Marionettdocka skrev 2014-02-05 21:40:06 följande:
    Ja, det går att tacka nej till kurator. Det gjorde jag vid mina två sista aborter. Jag visste ju att jag inte ville ha barn.
    Fast första besöket tror jag inte går, först vill de se hur långt gånget fostret är och sedan är det vanligtvis kö för att få göra abort.

Fast det där borde du redan veta om du nu har gjort två aborter..
Svar på tråden Tredje aborten...HJÄLP.