• trudellutt

Praktik. Ica eller espresso house?

Som rubriken lyder. Var tror ni är nyttigast att praktisera? Lutar åt espresso house, men vädra åsikter är alltid nyttigt :)

• Svar på tråden Praktik. Ica eller espresso house?
  • Eleonor01

Ica! Större företag med flera olika stationer som ska bemannas. Mao större chans till arbete efteråt. Vet iofs inte hur gammal du är. Större företag ger dig oftast bättre arbetsvillkor.

• blomman07

Ica, bättre löneavtal inom handel. Om du siktar på att få extrajobb alltså :) kan tänka mig att espressohouse kanske är lite roligare arbetsuppgifter, men också stressigare.. Själv har jag aldrig trivst inom café/restaurang, men jobbar inom handel och trivs jättebra.

• Lady Paraplyh

ICA, de har bättre avtal och det är större chans att du får jobb senare. Dessutom har jag endast hört negativa saker om de som har jobbat på Espresso house. De har fått gå mitt under passet och det har fuskats med löner.

• trudellutt

Hm. Ja Ica verkar ju onekligen som det bättre alternativet när det kommer till löner. Men den uppfattningen jag fick utav tjejen på espresso house var att det fanns en relativt god chans till jobb sen, dels pga de inte sysslar med franchise, då kan man hoppa runt bland de olika caféerna. 
    Min tanke är ju också att få en gedigen erfarenhet som gör att jag lättare kan få ett jobb inom café och restaurang senare.
    Men Ica är ju också en toppen erfarenhet. Åh, dessa val!

Svar på tråden Praktik. Ica eller espresso house?