• Saabbii

TAPPAT ÖGONFRANSARNA!!! :-(

Hej,
    Jag har en längre tid märkt av hur mina fransar tunnat av och en dag då jag skulle dra mascaran, fanns där inga fransar kvar
    Började med att det var toma glipor till att de nu är helt bort några enstaka har vuxit tillbaka (1-4 st) bara. Har problem med sköldkörteln och trodde det var den som spöka. Men doktorn tog alla möjliga prover och alla värden var okej och skickade hem mig och sa att de växer tillbaks om tre månader....Snälla någon som vet vad orsaken kan vara? gått för lång tid nu och de växer inte tillbaka :((((

• Svar på tråden TAPPAT ÖGONFRANSARNA!!! :-(
  • Akua

Jag fattade som att när du skulle "dra PÅ" mascaran.

Har du konsulterat en frisör eller en hudterapeut eller någon annan som också pysslar med fransar. De kan ha några idéer och tips

• Nenne666

Gå till en läkare. Man tappar inte bara sina fransar.

• Capt Janeway

1. Be en läkare göra en grundlig undersökning
    2. Sluta använd mascara under några månader och låt fransarna återhämta sig.

Personligen tror jag inte det är speciellt bra att ständigt täcka fransarna i kemikalier, men det är jag det. :)

• Lindsey Egot the only one

Får du något mot din sköldkörtel, medicin, strålning? Kolla biverkningarna på dina mediciner också om det kan stå där.

• Ingrediensen

Jag har tappat mina en period. Det berodde på nåt som heter bleferit. Det är alltid värst vinterhalvåret. Är du röd/ torr/ fnasig i ögonfranskanten? Sitter det gult klegg ibland? Om det beror på det så finns det bra salva på Apoteket.

• AnnaHarmoni
    Hej!

Hur gick det för dina fransar? Växte de tillbaka? Hur lång tid tog det i sådana fall? 
  • Anonym (Hej)

Efter 11 år så borde fransarna ha vuxit tillbaka. Glad

Svar på tråden TAPPAT ÖGONFRANSARNA!!! :-(