• Amanda84

Fina mössor till nyfödda

Vi ska få en liten pojke i juli och är på jakt efter en fin mössa som han kan direkt när han är nyfödd. Alla tunna mössor som jag hittar till så små barn är så kallade "hjälmmössor". Jag kan inte hjälpa att jag tycker att de är fruktansvärt fula. Jag vill verkligen inte sätta på min son en hjälmmössa.

Har någon förslag på någon nätbutik där de säljer fina mössor? Och är det någon som vet vilken storlek man skall köpa åt en nyfödd?

• Svar på tråden Fina mössor till nyfödda
  • älskarlivet81

Hade inte särskilt mycket mössa på min äldsta när hon föddes. Hon är född i juni och hade bara mössa om hon var i solen. Min yngsta föddes i mars och på sommaren hade hon solhatt.

• Amanda84
    älskarlivet81 skrev 2014-02-06 07:25:49 följande:
    Hade inte särskilt mycket mössa på min äldsta när hon föddes. Hon är född i juni och hade bara mössa om hon var i solen. Min yngsta föddes i mars och på sommaren hade hon solhatt.
    Jag förstår ju att det kanske inte behövs mössa mer än när han är i solen. Jag vill dock att den skall vara fin trots det.
  • fluu

oapip.se/ Underbara kläder! 42 cm minsta.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • älskarlivet81

Name it hade fina solhattar i somras. Fanns från nyfött!

Amanda84 skrev 2014-02-06 07:34:47 följande:
    Jag förstår ju att det kanske inte behövs mössa mer än när han är i solen. Jag vill dock att den skall vara fin trots det.

• MrsC74

Det är lite fel säsong. Vänta till i vår så kommer massor med mössor. Vi köpte tunna mössor till vår dotter på hm. Hon kom i april.

Hon behövde dessa första veckan inomhus. Sen kommer det ju finnas massor med solhattar. Men nu är de ju vinter. Ingen ide att kolla redan nu.

• Lucius Vorenus

Jag har precis sytt en mössa i godistyg till en nyfödd. Kontakta en som syr på beställning så får du en unik egendesignad mössa.

• Amanda84
    Flickan och kråkan skrev 2014-03-20 03:33:13 följande:
    Även om du inte tycker hjälmmössor är fina så är de bekväma för en nyfödd.
    Ja, det är de säkert. De fyller ju sin funktion men det måste ju även finnas mössor som är både bekväma OCH snygga.
  • PappaRune

Hej Amanda, 
    Jag vill tipsa om en nätbutik jag var inom i dag, såg dem hadde några mössor, 
    www.ekologiskaelsa.se
    Min erfarenhet säger att ekologiska plagg är jättemycket mjukare än vanliga plagg. :) 

Hoppas du hittar vad du söker efter, Lycka till :)

Svar på tråden Fina mössor till nyfödda