• Anonym (Trött)

Jobbig situation.

Hej!
    Jag och min sambo har problem med hans ex och hon vägrar ge sig. Finns det någon vänlig människa som är van vid situationer som kan uppstå i styvfamiljer? Jag behöver ventilera ett stort problem med någon men vill inte ta det i forumet.

Finns det någon jag kan inboxa om det här som orkar lyssna och även komma med råd?

• Svar på tråden Jobbig situation.
  • Philippa

Varför kan du inte ta det här, du är ju ändå anonym och på det sättet får du fler åsikter....

• Ann Cistrus

Det är lite svårt att veta om man är rätt person för dina frågor utan mer information. Jag lever styvfamiljsliv och lyssnar (läser) gärna och kommer med input om jag känner att jag har något att tillföra

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (Trött)
    Philippa skrev 2014-02-06 10:08:40 följande:
    Varför kan du inte ta det här, du är ju ändå anonym och på det sättet får du fler åsikter....
    Därför att situationen är komplicerad och jag vet inte om biomamman finns på den här sidan eller inte. Gör hon det så skulle hon känna igen situationen på en gång och det vill jag såklart inte.  
    Ann Cistrus skrev 2014-02-06 10:09:07 följande:
    Det är lite svårt att veta om man är rätt person för dina frågor utan mer information. Jag lever styvfamiljsliv och lyssnar (läser) gärna och kommer med input om jag känner att jag har något att tillföra

Det handlar om umgänge och ändringar biomamman vill göra. Lösningarna hon har är som pest eller kolera för vår del och även för barnets skull. Vi sitter i en knivig situation då det blir tingsrätten om vi inte ändrar umgänget som hon vill...
    Vet inte hur texten hamnade i citatet :/
  • Ann Cistrus
    Anonym (Trött) skrev 2014-02-06 10:21:29 följande:
    Därför att situationen är komplicerad och jag vet inte om biomamman finns på den här sidan eller inte. Gör hon det så skulle hon känna igen situationen på en gång och det vill jag såklart inte.  

Vet inte hur texten hamnade i citatet :/
    Aha, då är jag kanske inte så mycket att ha ändå. Vi har inte problem av den sorten med biomamman.
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Nöjd man

Det har inte kommit ända till tingsrätt men har gått i familjerätt under hösten med mitt ex för att vi inte var ense i hur vi skulle fungera i vår relation med vår son.

Om du tror att jag kan hjälpa dig i dina funderingar får du gärna inboxa.

• BioBonus
    Anonym (Trött) skrev 2014-02-06 10:01:53 följande:

Hej!
    Jag och min sambo har problem med hans ex och hon vägrar ge sig. Finns det någon vänlig människa som är van vid situationer som kan uppstå i styvfamiljer? Jag behöver ventilera ett stort problem med någon men vill inte ta det i forumet.

Finns det någon jag kan inboxa om det här som orkar lyssna och även komma med råd?

Min inbox finns också. Allt från FR till några vändor i TR och allt däremellan. Kanske kan jag hjälpa.
Svar på tråden Jobbig situation.