• Terese09

    Färskt blod i vecka 5+3

    Gråter floder efter morgonens upptäckt, färskt blod fulla pappret då jag torkade mig i morse. Men inget i trosan.. Var på inskrivning igår och allt känns så overkligt nu. Är det ett missfall? Varit i kontakt med både bm samt gynakuten, de menar att jag bara kan avvakta. Tog en dusch för en timme sen och haft vita trosor, inget i trosan men fortfarande färskt blod i pappret om jag torkar mig.,, gråter och gråter och blev tvungen att sjukskriva mig från jobbet. Vet inte vad man ska tro, risken är ju så stor att man får missfall tidigt. :'( Lite mensvärk har jag ju haft tillofrån eventuellt lite mer mensvärk nu...men svårt o känna då allt känns så tufft nu. Någon som har ngt positivt att dela med sig?

  • Svar på tråden Färskt blod i vecka 5+3
  • Mika86

    Tyvärr inget positivt men lider med dig.
    Vet precis hur det är.
    Gyn ignorerade mig o bad mig vänta på att det skulle bli värre eller att jag skulle få nån gravsymtom .
    Jag blödde lite mer än vad du gör men inget ont eller nåt så o kanske 5 dagar senare va testen helt negativa

  • Annac25

    Tyvärr samma här, blödde lite i början men sen kom mer. Blev som sammandragningar (rejäla) under en dag. Gick till gyn och gjorde VUL, det var ett missfall.

    Jag tkr du ska göra vul för att lugna dig och veta vad som händer i kroppen. Håller tummen för att det går bra! Och kom ihåg att det inte är ovanligt med missfall i tidig graviditet, tyvärr.

  • Annac25

    Tråkigt! Men man får se framåt så gott det går.. Kanske vi plussar samtidigt och kan följas åt här â?ºï¸

  • Terese09

    Ja otroligt tufft man hinner drömma bort så mkt. Bara nya tag, vill det ska gå 9 dgr nu så ev det är äl igen

  • Terese09

    27 dagar efter mf fick jag idag ett plus! Livrädd att ett misfall till kommer. Men samtidigt såklart super glad! Hålla tummarna nu!

  • Terese09
    Cissilia skrev 2014-03-07 17:45:28 följande:
    Åh vad roligt ts! Håller både tummar och tår för dig! :)

    Tack! mer symtom nu och tydligare gravtest. Hoppas den lilla myran håller sig kvar nu.
Svar på tråden Färskt blod i vecka 5+3