• Anonym (Anonym)

Från färgat mörkt hår till ljusbrunt/ask HEMMA?!

Detta är vad jag funderar på att göra!

Köpa 2st avfärgningar och sedan en ljusare askfärg för att ljusa upp det.
    Är inte ute efter LJUST hår, utan bara ljusare. Är lite tunnare framme vid luggen så ser rätt tunnhårig ut där uppe vid utväxten. Har inte färgat det sedan i somras/höstas.

Någon som testat detta?

• Svar på tråden Från färgat mörkt hår till ljusbrunt/ask HEMMA?!
  • Maggaan

borde gå hur bra som hellst, jag har precis gjort mitt hår från svart till ljusbrunt hemma, de blev jättebra och knappt slitet alls :) men alla har ju dock olika hårtyper, jag har jättetjockt och starkt hår ..

• Anonym (Anonym)
    Maggaan skrev 2014-02-06 15:00:31 följande:
    borde gå hur bra som hellst, jag har precis gjort mitt hår från svart till ljusbrunt hemma, de blev jättebra och knappt slitet alls :) men alla har ju dock olika hårtyper, jag har jättetjockt och starkt hår ..

Gjorde du som jag tänkt, eller hur gjorde du? :)

Mitt hår är ju tyvärr inte superstarkt :/

Men är trött på att se skallig ut i luggen för vill inte hålla på att färga det. Mitt eget är råttfärgat/askbrunt typ :)
  • Emeliiiee

Jag skulle rekommendera att du går till en frisör direkt istället!
    Vi får in kunden på salongen rätt ofta som just gjort denna processen hemma och deras hår är katastrof, slitet och väldigt mycket röda och gula toner. Vissa har fått så slitet hår att det inte är mycket att göra åt det! Så skippa hemmafärgerna!

• Fjärilslarv

steg 1) blek hela håret, kommer nog att bli morot eller gult.

steg 2) blek hela håret igen alt lägg i en askfärg som motverkar de gula.

steg 3) gör en rödpigmentering för att ta bort chansen till grönt i håret.

steg 4) färga på den färgen du vill ha (akta bara så du inte har i den för länge, för då kan topparna bli sotigt svarta).

steg 5) Packa in håret med en inpackning som är till för torrt och slitet hår och låt den sitta i timmar. ja i timmar. 

så gjorde alltid jag.

• Maggaan

Jag blekte håret två gånger med L1++ sen slängde jag i en ljusbrun färg, blev jättebra :) och då var håret SVART innan 

Svar på tråden Från färgat mörkt hår till ljusbrunt/ask HEMMA?!