• väntar gosse

kisskydd vid blöjbyte

Hej! Vi väntar en liten gosse till sommaren och minns att jag sett ett skydd i form av en liten tratt som man kan ha på penisen när man byter blöja för att inte få kiss på sig. Jag minns inte vad tratten kallades eller var man kunde köpa den. Någon som känner till de jag menar och vet var man kan köpa dessa. Även om någon har provat skydden eller något annat tips på att undvika att strålen siktas på fel håll

• Svar på tråden kisskydd vid blöjbyte
  • La Lola

Men lägg över en liten tvättlapp eller nåt bara...behövs ju inget specialverktyg precis....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Hannah76

Låter rätt jobbigt, för alla, med en tratt.. Jag har iof bara tjejer, men min lillebror kissade typ två gånger.under blöjbyte. Mina tjejer kissade även dom bara nån gång under blöjbyte.

• Februari2013

Just pojkar brukar kissa precis när man lossar på blöjan eftersom de kissar lättare utan det tryck som blöjan ger. Vi höll alltid kvar blöjan en liten stund efter att vi hade lossat på den så att vår son kunde kissa och sedan bytte vi klart. Smidigt var det. Ibland hände det såklart att han kissade precis mellan varven men det är bara att försöka hinna dit med en handduk eller bara torka upp efteråt. Det är bara i början det brukar bli så för nu är vår son är 11 månader och det har inte hänt på flera månader.

Grattis till gossen förresten

• Flickan och kråkan

Det mest naturliga är väl att hålla kvar blöjan lite bara precis när man lossar på den. Har tre pojkar och några specialredskap har aldrig behövts

• Sannami

Jag har aldrig använt något skydd på min pojke, har det hänt så har det hänt liksom, inget mer med det. Jag har alltid tagit av blöjan helt, torkat och satt på en ny och det är inte ofta det har hunnit komma kiss innan nya är på, bajs däremot har varit vanligare ;)

• chrissepisse

Ingen av mina tre söner har haft för vana att kissa vid blöjbyte. Jag har aldrig hållt kvar blöjan eller värjt mig på annat sätt och jag har bara blivit kissad på en gång. På BVC nu upprepar de ofta att pojkar minsann kissar så fort blöjan kommer av, men det är inget jag känner igen alls.

• Miamej

Min son kissade i stort sett varje byte första två månaderna. Gjorde sim nämnt över, lät blöjan ligga kvar lite och passade på att prata/busa lite med sonen under tiden.

• Mercurialis

Jag har två pojkar och gångerna de har kissat vid blöjbyte är lätträknade. Det hände när de var nyfödda och man lärde sig snabbt att lossa på blöjan och sedan hålla kvar den en kort stund. Den där tratten låter som en onödig pryl att lägga pengar på.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden kisskydd vid blöjbyte