vedens skrev 2014-02-06 17:46:48 följande:
Ter sig som blodtrycksfall men frågan är varför de kommer så ofta. Läste din andra tråd också och det låter onekligen besvärligt. Var du helt symtomfri fram till för ett år sedan? Inga andra sjukdomar? Mediciner? Som du beskriver ditt mående så låter det en del som autonom dysfunktion. Inge problem med förstoppning? Tidig mättnadskänsla? Illamående? Tycker du ska återvända till din VC och samla ihop dina symtom. Lägg fram autonom dysfunktion som möjlig förklaring. Första steget i fortsatt utredning bör vara 24h blodtrycksmätning samt 24h EKG för att få en uppfattning om blodtryck och puls över ett dygn då du lever som vanligt. Finner man något avvikande i detta är nästa steg autonomtest på neurofys.
Jag har aldrig ätit mediciner och var helt symptomfri innan första yrseln kom. Har inga andra problem, mer än att jag har en väldigt liten blåsa :-P men det har jag också försökt kolla upp för flera år sedan, även det utan några vidare resultat. Tack för svaren om blodtrycksfall, finns det något man kan göra, om man inte badar men det händer ändå, för att undvika det?