• Aila

The neighbors from hell

Jag har ett problem!

Jag flyttade in i den här lägenheten (andrahand) i oktober förra året. Jag trivs jättebra i lägenheten och nu har jag också världens finaste sambo. 

MEN...våra grannar som bor precis ovanför oss (ett ungt par) för sånt j*vla liv! Varken jag eller min sambo är speciellt känsliga eller stör oss speciellt mycket på grannar som för lite oväsen då och då men nu känner vi att det har gått för långt. Då är det framförallt tre grejer som fortfarande pågår trots tillsägningar:

1. De har 2 små hundar som skäller konstant, så fort porten öppnas eller någon går i trapphuset så sätter dom igång och skäller och det kan pågå i en halvtimme innan dom slutar, det blir ungefär lagom tills porten öppnas igen. 

2. De bråkar hela tiden (nattetid verkar vara den absolut bästa tiden och bråka på). Då skriker killen så högt att vi kan höra ordagrant vad de säger (och det är inte fina ord som sägs). En av dessa gånger gick det till och med så långt att vi fick ringa polisen. (då hade han skrikit nonstop i tre timmar till klockan 3 på natten och vägrade öppna dörren när jag kom och knackade på.

3. Dessa människor röker också och det är helt okej men tjejen som bor där har gjort det till ett vana att spotta var tredje sekund när hon är ute och röker (spotta på du) men INTE så att det landar på vårat balkongräcke, fruktansvärt vidrigt!

Vi har sagt till gång på gång men ingenting händer, det blir ALDRIG bättre! Vad ska vi göra?! 

Utöver detta har vi ett till problem med grannarna. Senaste gången jag sa till tjejen att sluta spotta på vårat balkongräcke så sa hon "Ni får sluta stöna så högt på nätterna! VAAAAH tänkte jag, sa hon precis det där? "ehh...okej vi ska försöka att dämpa oss..." Men så tänkte jag efter, ska man inte få ha sex med sin partner? Det är inte direkt så att jag stönar speciellt högt..vart lägger man gränsen? Ska jag inte få ha sex i min egna lägenhet längre?  

Jag har hamnat i en situation jag aldrig varit i förrut och är helt vilse...vad tycker ni att jag ska göra?

• Svar på tråden The neighbors from hell
Svar på tråden The neighbors from hell