Foderkisse bajsar extremt illa..
Nu behöver jag lite expertråd.
Fick in en foderkisse som ska vara hos oss på begränsad tid. Stängde in henne i sovrummet och håller henne separerad från min ungkatt. Planen är att de ska mötas om ett par dagar, men när jag väl fick hem henne (ungefär 30 min sen) började jag tveka..
Det första jag gjorde när vi kom hit var att stänga in och fylla på ny låda med sand. Sen visade jag henne lådan och mat och hon gömde sig under sängen. Okej. Gick iväg för att hämta mer grejer och kom tillbaka 2 min senare, då bajsade hon i lådan. Skitbra! Men gud vad det luktade. Det går inte att beskriva. Värre än det värsta spädbarnsbajset. Det är lite löst, men inte rinnigt, och var ändå väl begravet. Tittade överallt men hon har inte bajsat någon annanstans.
Vet inte om det har med förändringarna att göra, men min kisse som vanligtvis är nyfiken på hundar och människor och till viss del katter, hon är även livlig och lite tokig annars, nu är hon helt stilla, tyst, försöker medan jag skriver detta gömma sig bakom skärmen och liksom krypa iväg... Visst kan katter känna av om det finns sjuka katter i deras närhet?
Gammelkattan jag fått hit är tolv år gammal ca, har inte blivit superbra skött. Inte ätit bästa maten. Just nu käkar hon Iams för seniorer och jag ska byta till Nature's Protection. Hon har aldrig blivit avmaskad, vaccinerad eller annat Dags för besök till vet eller är det så enkelt att bara avmaska henne eller byta foder? Kollade precis till henne och det luktar fortfarande förfärligt...