• Anonym (BM)

Vad har ni andra Barnmorskor för lön??

Ni som arbetar som barnmorska, vad har ni för lön och hur läge har ni arbetat?? Jag har som ny bm 30500 på mvc inom landstinget. Funderar en hel del på om det är en ok lön, eller om det ligger lågt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-06 19:14
    Heltid, Dagtid, och inga helger (såklart...)är det jag arbetar, och det är alltså 30500 kr i Bruttolön.

• Svar på tråden Vad har ni andra Barnmorskor för lön??
  • Anonym (BM)

Ja jag har tyckt det jämfört med vad bm inom ett annat landsting har fått... Men det har ju nu börjat bli så mkt prat om löner och brist på bm så jag har börjat fundera.... Det är ju ibland skillnad på mvc å förl eller bb fast det är samma landsting oxå. Vet inte så mkt om vad andra mvc har för löner. Oftast har ju de bm som arbetat länge oxå, så det blir svårt att jämföra... Det är sååå svårt med löner tycker jag.

• Anonym (britt)

var på väg till stockholm på jobb härifrån finland x antal månader nu under våren (men det sket sig pga vår chef) o där verkar det vara panik, hade fått ca 45000kr. Dock jobbat över tio år här.

• Anonym (BM)

Mm har hört om sådana löner och därav min oro att jag begärt för lite. Men samtidigt är det stor skillnad på erfarenhet samt storlek på stad.. Var det landstinget eller privat? . Vad tjänar man som bm i Finland om man får fråga?

• Anonym (britt)

Ligger nog ungefär på det du bett om nu. Alldeles för lite enligt oss här (förstås). Därav åker många härifrån till sverige o norge (där får man ännu bättre). Av någon anledning (utbildning, olika tekniker odyl?) hälsas vi finskor varmt välkomna när som helst till sverige o ännu mera till norge. Många av mina kollegor gjort besök på ngr månader i endera landet o tjänat jättebra. Vissa åkt på sin semester o jobbat där.

Svar på tråden Vad har ni andra Barnmorskor för lön??