• Svar på tråden Hur gör ni? :)
  • Flickan och kråkan

Jag har tre barn. Jag är positivt inställd till förskola och mina två äldsta har gått i förskola som de trivs/trivts väldigt bra i och vi föräldrar har varit väldigt nöjda. Personligen tycker jag docj att förskola inte är för riktigt små barn. Båda mina stora har haft rejält utbyte för egen del från det att de har varit närmare 4 år. 4-5-åringar tror jag generellt ofta mår bra av förskoleverksamhet eller något likvärdigt. Då har det här med stadiga kompisar blivit viktigt och även att knyta relationer till andra trevliga och påhittiga vuxna. Förskolan för oss har varit ett lätt sätt att tillfredsställa dessa bitar när de blivit så stora och vi vuxna har haft behov av att arbeta. Äldsta började som 3-åring, mellansonen när han var 2,5 (för tidigt enligt mig, men nödvändigt för att vår situation skulle gå ihop och samtidigt ha möjlighet att på lång sikt ge dem korta dagar). Att skola in ett barn före 2 år är inte aktuellt för min del. Har jag möjlighet så inte förrän de är 3-4 år.

Är som sagt positivt inställd till förskola för barn i 3-5-årsåldern. Förskoleklassverksamheten däremot tycker jag generellt är under all kritik. Inget annat än en besparingsåtgärd som borde göras om snarast.

Svar på tråden Hur gör ni? :)