• Svar på tråden Hur gör ni? :)
  • ViVäntarLois

    Vi har våra barn hemma och planerar att ha det fram till skolstart, eventuellt ännu längre om vi flyttar utomlands. Jag är oerhört glad över att vi kan välja detta! Äldsta är 2,5 år nu och yngsta snart ett halvår. Nu när jag vet hur mycket som händer och hur KUL man kan ha med en 2,5-åring skulle det kännas kännas som att vi offrade ofantligt mycket om vi satte dem på förskolan. 

    Sedan tänker jag lite kring det sociala som du skrev om i ditt inlägg och jag tror att vi oroar oss lite i onödan. Små barn behöver såklart träffa folk men inte nödvändigtvis jämnåriga barn. Vi hänger tex mycket med min mormor och det ger jättemycket ;)


  • supersötasilversara

    Vi har varit "tvungna" i perioder att ha våra barn på förskola (pga ekonomin och arbete), men har dock försökt begränsa det så mycket som möjligt när de varit små och väntat så länge som möjligt innan de började. Nu är yngsta 5 år och man märker att han älskar att vara på dagis och har behov av att leka med kompisar. Han går 15tim/v och vill mer än gärna till dagis. Sen har han inga problem att vara hemma med storasyster och mig/pappan övrig tid då vi hittar på olika saker/"bara är hemna". Men det är stooor skillnad på en 2,5-åring och en 5-åring. Jag har inte upplevt att våra barn haft behov av förskolan före 3,5-års ålder (även om det har fungerat med dagis då) men nu vid 5 års ålder så vill de leka med kompisar och vara på dagis. Det behöver inte vara negativt alls, särskillt inte om man som vi nu har, endast 15 tim/v.

  • Loppelus

    Har en snart 3 åring och en 6 månaders hemma. Är så glad att jag kan och får va hemma. Det är på gott och ont om man ser på det ekonomiska då vi blir lite begränsade men jag får vara med barnen varje dag!!! Nu ska den stora börja på dagis 15tim/ veckan. Men det är för han ska få leka av sej och få komma hemifrån lite.

Svar på tråden Hur gör ni? :)