mina svärföräldrar får mig att må dåligt. vad göra?
hej !
mina svärföräldrar är jätte speciella! svärmor har dessutom psykiska problem vilket gör att hon säger otrevliga(ibland hemska) saker, hon är sjukt bunden till hennes son d.v.s min man,navelsträngen är inte klippt trots att han är över 30 år gammal! hon är oerhört negativ, tung i sinnet och allting i livet är svart! Svärfar är jobbig på det sättet att han jämt och ständigt kommer med råd på hur vi måste leva våra liv! Så och så måste ni göra så och så bör ni göra!
Min man vågar inte säga ifrån till sina föräldrar och det har gått så långt att jag inte mår bra i deras sällskap men av hänsyn till min man så sa jag att jag går med på att träffa de en gång i månaden och resten får han åka och hälsa på de själv och självklart ta med barnen !
till saken hör att de är skilda och båda vill träffas ofta särskilt nu när vi har barn..vilket blir typ varannan helg svärfar varannan helg svärmor! fruktansvärt jobbigt!
nu till problemet: han vill att vi ska träffa de ofta och jag säger att det räcker med 1 gång i månaden!
mina bor långt uppe i norrland och de träffar vi 1 gång/ år!
dels orkar jag inte träffa hans föräldrar så ofta,dels mår jag dåligt när jag väl gör det, och man ska väl inte behöva umgås med folk som får en att må dåligt eller har jag fel?