Stockholms universitet vs. Södertörns högskola.
Jag ska till hösten söka Förskollärarprogrammet och undrar över för och nackdelar med Stockholms universitet och Södertörns högskola. Någon som har erfarenhet av dessa?
Jag ska till hösten söka Förskollärarprogrammet och undrar över för och nackdelar med Stockholms universitet och Södertörns högskola. Någon som har erfarenhet av dessa?
SU utan tvekan.
SU givetvis. St tar liksom in de som inte kommer in på sina förstaval.
Här kan du jämföra varje utbildning för sig. www.urank.se. Men överlag så är Stockholms universitet överlägset Södertörn.
Stockholms Universitet har bättre status än Södertörn ja.
Tack för era svar! Varför är SU att rekommendera? Vad är nackdelarna resp. fördelarna? Jag ska titta igenom era länktips och se vad det står där.
Jag håller med om att SU förmodligen har högre status än Södertörn, men vill tillägga att jag som går på Södertörn trivs alldeles utmärkt! Atmosfären tycker jag är härlig och det finns många ställen att sitta och plugga på, i biblioteket och övriga skolan, både ensam i tysta läsesalar och i grupprum.
De lärare vi har haft hittills (började i höstas) har varit duktiga och har till majoritet kommit från Stockholms Universitet så kvaliteten tror jag nog håller. Sen vet jag inte om det med lärarna gäller för övriga utbildningar, jag kan bara tala för mitt program. (Som inte är ett lärarprogram). Tyvärr tror jag nog SU smäller högre på ett CV, än så länge iallfall..
SU givetvis. St tar liksom in de som inte kommer in på sina förstaval.
SU slår SH alla gånger.