Gravid trots mens?
Hej!
Ni får säkert 1000 frågor ang detta, men jag måste bara fråga för jag har en känsla av att jag är gravid och vill därför veta när jag kan ta ett grav.test & vara säker på att det visar korrekt? Är jag gravid är barnet välkommen till världen för det har vi redan pratat om då min sambo redan bestämt sig för att jag är gravid eftersom jag haft så kort stubin & ömma bröst.
Jag har i ca 1 månad kännt mig trött, kissnödig oftare (även natte tid) lätt irriterad & haft ömma bröst, tycker även att de blivit mörkare & större.
Förra månaden runt den 7 - 10 jan hade jag en kort mens 3 - 4 dagar, inga klumpar & den var ljusröd & inte alls riklig som den brukar vara, tänkte inte så mycket på att den var kortare förrän jag började känna mig trött & kissnödig oftare än vanligt.
Tog ett grav.test för ca 2 v. sedan, såg ett svagt streck på det testet, men ville inte riktigt lita på det etfersom jag tänkte att jag tog det för tidigt & strecket var väldigt svagt. Men har ju ändå hört att ser man ett streck är det positivt oavset styrkan på strecket.
Men nu den 4 feb kom mensen (små droppar lite än, men inga mängder), men den är inte alls som den brukar, den är ljus till mörkröd, utan klumpar (möjligtvis någon liten klump) & inte alls riklig, den ser mer slemmig ut, inga hinnor i den. Jag har inte ont & mina bröst ömmar, kan nästan inte röra vid dem utan att det ömmar till lite.
Magen känns uppblåst & det små sticker lite i den & jag mår illa till & från, halsbränna & näsblod får jag ibland. Känner sug efter lakrits vilket jag inte brukar göra.
Så min fråga är alltså om jag kan vara gravid trots mens? När ska jag testa för att få ett korrekt grav.test? Bör jag kontakta MVC/BM på orten där jag bor för ett ultaljud?
Mvh en fundersam tjej.