• Anonym (Brand)

Vad tycker ni om brandmän tjejer?

Som frågan lyder. Hur heta är vi brandmän?

• Svar på tråden Vad tycker ni om brandmän tjejer?
  • Anonym (Jao)

En arbetsuppgift är inte mer sexig än människan bakom.

Troligtvis har du taskig självkänsla eftersom du tror dig vara din tillfälliga titel - det är osexigt.

Men karlar som räddar liv, speciellt i uniform, har väl alltid klassats som något snyggt. Mer ryktet om dem än själva människan tror jag.

• sch32

Inte alla, men många brandisar och poliser ska alltid prata om sitt jobb....ALLT ska härledas till det. Man hör aldrig en bankman gagga på samma sätt, men ni är väl rätt söta i era uniformer. Men militäruniformerna är snyggare.

• Anonym (Brand)

Ingen dålig självkänsla jag var enbart nyfiken. Men jag kanske skulle ha ställt en fråga riktad kring uniformer. Själv tycker jag inte yrket i sig är speciellt upphetsande. Snarare det motsatta med lite erfarenhet kring själva uppgiften.

• Minikramar

Jag tycker brandmän är så sjukt het faktiskt skulle vara sjukt sexigt att hyra  era kläder och sätta på min pojkvän dessa.HjärtaFlört 
    Jag faller även för arbetsbyxor som är skitiga   min pojkvän är snickare och de tänder jag okså på  att se han i bar över ´kropp med sina arbetsbyxor så sjukt het.  

• sch32
    Anonym (Brand) skrev 2014-02-07 10:31:42 följande:
    Ingen dålig självkänsla jag var enbart nyfiken. Men jag kanske skulle ha ställt en fråga riktad kring uniformer. Själv tycker jag inte yrket i sig är speciellt upphetsande. Snarare det motsatta med lite erfarenhet kring själva uppgiften.

Jo men erkänn nu, så fort det är en yrkeskår som ställer denna fråga så är det alltid en brandman (eller snut).

All respekt för det jobb ni utför, men att alltid anspela på den sexuella statusen gör tyvärr så att ni framstås som manliga bimbos. Vilket är synd, finns brandmän som inte håller på så.
  • Anonym (Brand)

Nej det var verkligen inte så jag menade. Jag har faktiskt noll förståelse för att brandmän skulle ses som nån form av sexobjekt. Vi är konstant svettiga å skitiga. Det är stor skillnad på utklädnaden kontra arbetet. Men nu var det uniformen jag tänkte på. Jobbar även i försvarsmakten så jag hade lika gärna kunnat gjord en fråga kring det.

• sch32
    Anonym (Brand) skrev 2014-02-07 10:57:22 följande:
    Nej det var verkligen inte så jag menade. Jag har faktiskt noll förståelse för att brandmän skulle ses som nån form av sexobjekt. Vi är konstant svettiga å skitiga. Det är stor skillnad på utklädnaden kontra arbetet. Men nu var det uniformen jag tänkte på. Jobbar även i försvarsmakten så jag hade lika gärna kunnat gjord en fråga kring det.

Ok då, ska sluta upp med att vara ettrig. Får man rösta så tycker jag nog att militäruniformerna är sexiga, inte den gröna lumpenoutfiten dårå.
  • Anonym (Brand)

Ingen fara :) Alltid kul med lite respons. Tycker precis likadant själv. Men sen har vi i övrigt samma uniform inom försvaret. M90 på såväl värnpliktiga som yrkessoldater. Med vissa tillägg såklart.

• La Lola

Det är bra att de finns.

Men jag går inte i gång på brandmän bara för att de är brandmän om det var så du menade...?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Vad tycker ni om brandmän tjejer?