• Anonym (sorg)

Gråter hysteriskt över hans död

Min första kärlek dog oväntat för nästan ett år sedan. Kommer aldrig bli en människa efter detta. Smärtan äter upp mig. Tanken på att jag aldrig kommer att få möta honom igen får mig att gråta hysteriskt! Jag känner panik!

• Svar på tråden Gråter hysteriskt över hans död
  • Anonym (sorg)
    Anonym (sorg) skrev 2014-02-07 13:32:48 följande:
    Min första kärlek dog oväntat för nästan ett år sedan. Kommer aldrig bli en människa efter detta. Smärtan äter upp mig. Tanken på att jag aldrig kommer att få möta honom igen får mig att gråta hysteriskt! Jag känner panik!
    Vad säger kristendomen, när man dör får man träffa sina nära och kära då? Kan min avlidna kärlek se min fruktansvärda sorg som jag känner från himmelen?
  • Påven Johanna
    Anonym (sorg) skrev 2014-02-07 13:38:17 följande:
    Vad säger kristendomen, när man dör får man träffa sina nära och kära då? Kan min avlidna kärlek se min fruktansvärda sorg som jag känner från himmelen?
    Vad kristendomen säger har jag dålig koll på men jag säger att det kan han inte göra. 
    Du skriver att det var din första kärlek - hade ni inte något förhållande när han avled? 
  • Anonym (sorg)
    Påven Johanna skrev 2014-02-07 13:40:13 följande:
    Vad kristendomen säger har jag dålig koll på men jag säger att det kan han inte göra. 
    Du skriver att det var din första kärlek - hade ni inte något förhållande när han avled? 
    Menar du att han inte kan se mitt lidande från himmelen?
  • Anonym (fråga)
    Anonym (sorg) skrev 2014-02-07 13:43:59 följande:
    Menar du att han inte kan se mitt lidande från himmelen?
    Vill du att han ska se hur du lider? Är det inte bättre att han ser dig lycklig? Bara en fråga. Beklagar sorgen :(
  • Anonym (sorg)
    en blind vän skrev 2014-02-07 13:56:33 följande:
    www.sorg.se/fakta-om-sorg/sorgbearbetning/

Hej Syster. Du behöver hjälp att bearbete din sorg. Korthet går det ut på att ta avsked från din kära.

Dina tankar om din avlidna kärlek kan se dig från himmelen. Vad tror du han kan göra åt din sorg? Vad tror du han skulle vilja att du gjorde med ditt liv?
    Hej

Jag vill att han ska veta hur mycket jag plågas pga hans död. Att jag aldrig kommer att bli människa igen.
  • en blind vän
    Anonym (sorg) skrev 2014-02-07 14:03:58 följande:
    Hej

Jag vill att han ska veta hur mycket jag plågas pga hans död. Att jag aldrig kommer att bli människa igen.
    Hej syster.
    Då vill jag att du sätter dig ner. Tar fram ett fotografi med honom och sager det till honom(hans bild). Du måste saga det högt. Det räcker inte att tänka det. Om du vill skrika till honom för att han "svek" dig så gör det. Du måste få ut det du bär på.
    Det är riktigt att du aldrig kommer bli samma människa som du var innan. Men du duger som du är fastän ditt hjärta är I tusen bitar. Du är fortfarande en människa. Tiden kommer läka dina sår men du kommer att bära med dig ärren. Det kommer att forma dig till en annan människa. Du för välja vägen själv om du vill göra någonting bra av det. 
    ,--O-O
  • Anonym (sorg)
    en blind vän skrev 2014-02-07 14:18:50 följande:
    Hej syster.
    Då vill jag att du sätter dig ner. Tar fram ett fotografi med honom och sager det till honom(hans bild). Du måste saga det högt. Det räcker inte att tänka det. Om du vill skrika till honom för att han "svek" dig så gör det. Du måste få ut det du bär på.
    Det är riktigt att du aldrig kommer bli samma människa som du var innan. Men du duger som du är fastän ditt hjärta är I tusen bitar. Du är fortfarande en människa. Tiden kommer läka dina sår men du kommer att bära med dig ärren. Det kommer att forma dig till en annan människa. Du för välja vägen själv om du vill göra någonting bra av det. 
    Hej syster
    tack för dina ord. Jag gråter ofta ur min sorg hysteriskt. Jag funderar på att tatuera in hans namn/bild på min kropp för att hedra honom. Jag mår så himla dåligt. Folk säger att det blir bättre med tiden, men det blir det inte för mig. Trots att det gått snart ett år. Har många frågor kring kristendomen efter hans död som jag vill ha svar på. Vill ha ett hopp om att jag får träffa honom igen en dag.
  • en blind vän

Hej Syster igen.
    Det är riktigt att det inte blir battre med tiden om du inte får bearbeta din sorg på rätt sätt. Det finns de som har hållit sin sorg levande I 20 år. Det är inte något jag önskar dig.
    Angående kristendom så är jag en nyligen döpt medelålders man. Jag tror på Jesus och på uppståndelsen. Jag är medlem I en frikyrkoförsamling sedan några år.
    Jag vill igen poängtera vad tror du din älskade I himmelen hade velat att du gjorde med ditt liv?

,--O-O
  • Anonym (sorg)
    en blind vän skrev 2014-02-07 14:51:58 följande:
    Hej Syster igen.
    Det är riktigt att det inte blir battre med tiden om du inte får bearbeta din sorg på rätt sätt. Det finns de som har hållit sin sorg levande I 20 år. Det är inte något jag önskar dig.
    Angående kristendom så är jag en nyligen döpt medelålders man. Jag tror på Jesus och på uppståndelsen. Jag är medlem I en frikyrkoförsamling sedan några år.
    Jag vill igen poängtera vad tror du din älskade I himmelen hade velat att du gjorde med ditt liv?
    Hej bror
    Han hade velat se mig lycklig. Det finns saker jag ångrar, så mycket skuldkänslor inom mig. Vill att han ska veta hur ångerfull jag är. 

Vad säger kristendomen om mina frågeställningar?
Svar på tråden Gråter hysteriskt över hans död