• girlac

Fick en okänd utbetalningsavi idag? Få reda på från vem.

Idag kom det en utbetalnings avi från bankgirot till mig. Jag väntar inte på något utbetalning och det ända som står på utbetalningen är överbetald faktura 649. 

Jag vet att jag inte har betalat någon faktura för mkt, just pga av att vi har ont om pengar och skulle märka det., speciellt då utbetalningen är på nästan 5000 kr.

Hur ska jag göra nu? Kan man ringa någon stans och se vart pengarna kommer ifrån och sedan därifrån få reda på varför jag får dem.

Kan jag hämta ut dem och använda dem?, även om jag inte skulle haft dem egentligen utan att det blivit något fel med överföring eller något. Måste man då betala tillbaka pengarna eller?

• Svar på tråden Fick en okänd utbetalningsavi idag? Få reda på från vem.
  • viseversa

Ja har dom först över felaktigt och du använder dom fast det inte är dina pengar så är det självklart att du kommer få betala tillbaka dom NÄR misstaget upptäckts.

• girlac

Men ska man hämta ut pengarna, avin gäller bara 1 månad och sedan spara dem och sedan då kanske betala tillbaka dom. Om jag inte hämtar ut dem så vad händer då?

• Tuva78

Men NÅNSTANS måste det stå. Jag betalar ofta två gånger (jag är ganska slarvig) och får såna utbetalningsavier. Och det står faktiskt. Läs ordentligt - vartenda ord. Du ska se att du hittar avsändaren. Kolla också att det är du som står som adressat;)

• girlac

Hej nu hittar jag vem det var ifrån, kollade bara på avin och inte det andra pappret.
    VK Credit AB står det? Vad är det?
    Har ringt numret på deras hemsida, men numret finns inte säger dem.

Mejlar man dem så får man bara ett mejl tillbaka om att adressen inte finns.

• CarinaL26
    girlac skrev 2014-02-07 18:05:07 följande:
    Hej nu hittar jag vem det var ifrån, kollade bara på avin och inte det andra pappret.

VK Credit AB står det? Vad är det?

Har ringt numret på deras hemsida, men numret finns inte säger dem.

Mejlar man dem så får man bara ett mejl tillbaka om att adressen inte finns.

Då skulle jag dra år mig öronen. Då verkar det som om det är nåt lurt. Skulle inte lösa in avin utan att veta mer.
  • girlac

Nej, det låter säkrast. Men hur ska man få reda på mer info. Man kunde inte ringa bankgirot, dem hänvisade bara till utställaren.

• jonma

Hörde om något liknande på radion. Nån som får en utbetalning och sen vissade det sej att man ingår en kredit när man använder pengarna. Kontakta banken snarast....man vet aldrig. Finns så många som bara vill blåsa andra. Lycka till

• girlac

Pratade med min bank och dem sa att de inte kunde göra något. Det är mellan mig och företaget. Om jag inte löser ut den går det tillbaka till utställarens konto sa dem. Man får plocka ut dem och sedan spara då?

• Aniiee

Kollade efter företaget på allabolag. Det har registrerat F-skattsedel och verkar vara ett inkassobolag. Två av 3 anställda/befattningshavare (står 1-4 anstälda på ena sidan och 3 namngivna befattningshavare på andra sidan, så den matten var ju enkel) är bosatta utomlands, innom Ess (Jag gissar danmark eller norge, det är sånna namn).Den som är bosatt i svergie har över 80 bolag registrerade på sig.

TS, ring skatteverket eller bolagsverket och kolla med de. Och kolla deras sida på allabolag och kolla upp ägarna. Känn sedan efter vad du tror och känner.

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • girlac

Jag kommer hämta ut pengarna, vill dem ha tillbaka dem så får dem skicka ett krav brev. 

Svar på tråden Fick en okänd utbetalningsavi idag? Få reda på från vem.