• Barn2

VAD är ett normalt pris på en begagnat barnvagn???

Som är obetydligt använd?

eller

Max 2 år gammal?

eller

Äldre än 2 år?

Exempel 1:

Fin sittvagn med lufthjul och fullt liggläge.
    Har fempunktsbälte.Endast andvänd några månader.

Exempel 2:

Rocky inköpt okt-03,använd 7 mån.
    svart/silvergrå
    mjuklift som kan göras om till åkpåse
    matchande skötväska med många fack
    regnskydd
    vindskydd
    kvitto med garanti t o m okt-05

Vad tror ni om priset jag ska betala för den?

TACK och sköt om er :)

• Svar på tråden VAD är ett normalt pris på en begagnat barnvagn???
  • Barn2

Första: vet ej
    Andra: Teutonia Rocky-03

• Barn2

Och jag menar också vilket pris "för övrigt" ska man betala för en begagnad barnvagn? (enl. mina exempel, säg att de 2 exempel av barnvagnar märke Teutonia och Emaljunga)

:)

• sisley

Jag tycker att begagnade saker ska vara rejält nedsatta, oavsett om de anses vara obetydligt använda. Annars känns det ju många gånger som om det är bättre att köpa nytt då du har garanti, öppet köp etc.
    Ett annat tips är att våga pruta på saker som man vill köpa begagnat - det brukar löna sig det med.

• Nyfiken gul

En begagnad barnvagn ska kosta MAX halva nypriset om det är föregånde års modell eller året efter det...
    Spelar liksom ingen roll i mina ögon om vagnen är "obetydligt" använd eller "felköpt".

Priset ska naturligt sjunka vartefter tiden går...

Jämför med en begagnad bil...

Om priset bara ligger någon hundralapp under nypriset resonerar många att det är lika bra att köpa ny vagn...

Och vitsen är väl att BLI AV med vagnen , INTE att göra ekonomisk vinst på den...

• stumpan5

Håller med om att begagnade saker ska vara rejält nedsatta. Vi köpte en Brio Nova-03/04 för 3000 kr. Också den obetydligt använd. Nypriset var väl runt 5000 kr. Jag ångrar att jag var så mesig och inte prutade något.

När vagnen är såpass ny som de du beskriver, så skulle jag tippa att halva nypriset är ett rimligt pris.

Lycka till/

• Minni

Teutonia är alltid dyrare en 03 får man nog inte under 4000:-

• coffee

Men en ny Teutonia Mistral Sport får man ju för runt 5000 kr. Skulle väl aldrig betala 4000 eller mer för en begagnad vagn...

• penapöna

Jag tycker att en begagnad vagn absolut inte ska kosta mer än halva nypriset även om vagnen bara är använd i några månader. Är vagnen flera år gammal skulle jag absolut inte betala mer än 1000 kr.

Svar på tråden VAD är ett normalt pris på en begagnat barnvagn???