• Hobbyvirkare

Jordgubbsmössor, blåbärsmössor... Vilken färg föredrar du?

Jordgubbsmössor och blåbärsmössor är väldigt populära. Men det är sällan jag ser liknande mössor i andra färger.. T.ex. grön, gul, orange, rosa, lila, svart etc. Dessa skulle kunna representera t.ex. kiwi, lime, citron, apelsin, hallon, plommon och björnbär. Kanske även vit med svarta prickar, vad det nu är för fantasibär  

Vilken färg föredrar du egentligen på mössorna av denna modell? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jordgubbsmössor, blåbärsmössor... Vilken färg föredrar du?
  • fluu

Min pappa virkade en himla snygg bärmössa till dottern. Jordgubbe antar jag att det var fast med mörkblå detaljer(för att matcha pippitröjan han också stickat), snyggt!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Björnmossa

Blåbär är inte täckta med gröna frön så som jordgubbar är. Kiwi, lime, citron, apelsin och plommon är enfärgade och har inte en grön stropp överst.

Det där mönstret funkar bara till jordgubb. Tar du bort prickarna så kan man även tänka sig hallon, björnbär och hjortron.

• Hobbyvirkare
    Björnmossa skrev 2014-02-07 20:33:45 följande:
    Blåbär är inte täckta med gröna frön så som jordgubbar är. Kiwi, lime, citron, apelsin och plommon är enfärgade och har inte en grön stropp överst. Det där mönstret funkar bara till jordgubb. Tar du bort prickarna så kan man även tänka sig hallon, björnbär och hjortron.

Ja, jag menar såklart att man byter färg på fröna och justerar knoppen där uppe. 

Apelsiner till exempel har ju små "gropar" i sig som man då kan göra i lite mörkare orange. Alltså inte frön utan gropar. Sen har även apelsiner såna här knoppar, som man då kan göra liknande, fast platt i brunt: 
    Lime och citron gör man likadant, de har samma knoppar. Dock blir "fröna" (groparna) mörkare grönt/gult. Alla dessa färger går att använda för att göra liknande mössor, om man bara byter färg på "fröna" samt justerar knoppen så att det passar just den frukten/bäret.
  • liv

Jordgubben är ju klassikern. Kanske egentligen inte snyggast men den är ikonisk. Lite som vaniljglass eller vesuvio. Det är standard liksom. Annars gillar jag blåbäret.

• rosenknopp83

röd,rosa och blå.

har inte sett dem andra färgerna, klart limegrönt och gult skulle nog se görfint ut tillsammans.. men vilket bär skulle det i såfall föreställa. Jordbubbsmössan, hallonmössan och blåbärsmössan är ju klassikerna.

Svar på tråden Jordgubbsmössor, blåbärsmössor... Vilken färg föredrar du?