• Anonym (undrar)

Hur många glas vin kan du dricka? När blir du full?

Det är en knepig fråga då alla är olika, är olika vana vid att dricka etc. Men om du fick bestämma; efter hur många glas vin slutar du dricka? (du kan såklart omvandla glas vin till annan sprit om du inte dricker vin, googla så hittar du)

Själv blir jag skönt berusad efter 1 glas, känner mig ok efter 2 och mår rätt kasst efter 3. Dricker jag 4 mår jag riktigt dåligt och vinglar typ medan andra kan dricka 6 glas utan större effekt. Jag är stor och lång men ovan vid att dricka och dessutom gbp-opererad.

Så åter till frågan, hur många glas vin tar du för den ultimata fyllan? Efter hur många glas är du "för full"?

• Svar på tråden Hur många glas vin kan du dricka? När blir du full?
  • Anonym (karamell)

Efter 1 glas är jag onykter. Jag tål inte mycket alls dels pga medicinering av antidepressiva, dels för jag dricker så sällan.

• Anonym (karamell)

Just det, dricker jag mer blir jag faktiskt oftast nedstämd och mår bara dåligt kroppsligt.

• CeeJay

Oj, jag brukar inte räkna faktiskt Oskyldig

Men det beror ju på dagsformen också, jag kan lätt dricka tre fyra glas vin utan att bli pruttfull... men det händer att jag känner mig sjukt vinglig bara efter ett - men det är sällsynt för om jag redan innan känner mig svag/sjuk så brukar jag inte dricka alkohol !

• Anonym (undrar)
    Anonym (karamell) skrev 2014-02-07 21:11:59 följande:
    Just det, dricker jag mer blir jag faktiskt oftast nedstämd och mår bara dåligt kroppsligt.

Lite samma här, fast jag gör ofta bort mig. Typ tycker att det är en superbra ide att fyllesmsa alla möjliga personer :-/ Annars är jag en rätt kontrollerad människa, men mer än 2 glas vin blir knas för mig.
  • Anonym (DD)

Märklig fråga tycker jag. "ultimata fyllan"?

Känns väldigt omoget att dricka vin eller någon alkoholhaltig dryck över huvud taget för att bli full. Som om alkoholdrickande är en "aktivitet" i sig. Jag tar ett glas vin för att det är njutbart eller för att det är gott till maten. Drinkar dricker jag också för att det är gott.

Jag har aldrig förstått det där med att "ikväll ska vi dricka". Inte ens när jag var 15.

Dock blir jag såklart berusad som alla andra och kan hiva i mig ganska många rom&cola under en kväll/natt men det är mer som ett "tillbehör" till själva huvudaktiviteten.

Jag har noterat att vin slsår på ganska snabbt. Ett glas så susar det till nästan direkt men sen håller det sig på den nivån och blir inte mycket värre. Spritdrinkar däremot kan jag dricka ganska många utan att något särskilt händer. Märkligt.

• Anonym (undrar)
    Anonym (DD) skrev 2014-02-07 21:26:28 följande:
    Märklig fråga tycker jag. "ultimata fyllan"?

Känns väldigt omoget att dricka vin eller någon alkoholhaltig dryck över huvud taget för att bli full. Som om alkoholdrickande är en "aktivitet" i sig. Jag tar ett glas vin för att det är njutbart eller för att det är gott till maten. Drinkar dricker jag också för att det är gott.

Jag har aldrig förstått det där med att "ikväll ska vi dricka". Inte ens när jag var 15.

Dock blir jag såklart berusad som alla andra och kan hiva i mig ganska många rom&cola under en kväll/natt men det är mer som ett "tillbehör" till själva huvudaktiviteten.

Jag har noterat att vin slsår på ganska snabbt. Ett glas så susar det till nästan direkt men sen håller det sig på den nivån och blir inte mycket värre. Spritdrinkar däremot kan jag dricka ganska många utan att något särskilt händer. Märkligt.

Förstår din poäng om att man är en gammal avdankad alkoholist, men så är det ju inte

Är heller inte förtjust i att dricka men har såklart varit mer eller mindre tvungen att prova hemma efter op för att kolla vad jag tål.

• Waldo

Jag "kan" drick ett antal glas men gör det aldrig.

Brukar stanna vid två och redan där är jag simmig .
    Billig i drift liksom

• kudden12

Dricker 0 glas, blir dålig av att bara känna lukten. Fattar inte hur folk kan sitta och supa på vin,, blää

• sextiotalist

Tre små glas vin är max för mig, sedan börjar det bli gungigt och det gillar jag inte alls

• Baby Firefly

En flaska vin brukar ge mig den perfekta fyllan. Riktigt full blir jag om jag dricker en över en liter.

Sen beror det på hur snabbt jag dricker. Börjar vi tidigt och slutar sent så brukar jag och sambon dela på en box.

Svar på tråden Hur många glas vin kan du dricka? När blir du full?