• Anonym (Aldrig)

skulle inte ens råda min värsta fiende att bli bonusförälder!!

Nä så är de.. Jag var ung å dum (kär) när jag gick in i detta förhållande. Då, på den tiden va dom sams för tillfället. Jag visste inte att de hade varit turbulent innan å jag visste absolut inte vad som skulle komma.

Nu såhär i efterhand så skulle jag bara vela skrika ut till alla STOPP!!! NEJ, ge dig inte in i de, välj någon annan för guds skull...!

Vet inte riktigt vad jag ville, vet att jag kommer slitas av de här resterande 15 åren säkert. Känslan att man vill lämna, fast inte min man å våra barn.. Samtidigt som jag inte vill orsaka mina bonusbarn ännu en separation. De är vell bara bita i de sura äpplet å inse att de nog va de dummaste jag gjort å att nu är de bara göra de bästa av det. Suck. Utmattad

• Svar på tråden skulle inte ens råda min värsta fiende att bli bonusförälder!!
  • Modernmom

Eller jobba med problemen kanske? Man kan ju inte bara låta åren gå och aldrig lösa problemen!

• Anonym (Feel you!)

Rubriken: Haha! Eller hur?!

Beskrivningen: Skulle kunnat varit jag som skrivit! 

Min make och hans ex kom överens då vi träffades, han hade barnen vv och allt gick jättebra, vi hade god kontakt och allt flöt på. Sen ändrar sig exet och tar barnen och lägger en orosanmälan på mig och min make. Soc dras in, det blir utredning som läggs ner då det inte är befogat för oro. Min make är världens bästa pappa. Så han får tillbaka barnen. Då kommer nästa anmälan in. Soc är skyldiga att utreda igen och således får barnen inte vara hos oss vv. Samma sak händer, utredningen läggs ner pga bristande bevis och grund. Vi får tillbaka barnen. Samma sak händer.. 

Och så håller det på. Till slut tar människan ungarna och flyttar låååångt bort. Trots att dom har gemensam vårdnad så får hon flytta med barnen då "vi inte haft så mycket kontakt den senaste tiden med barnen pga socutredningar"

Så ja.. Det är tärande och jävligt jobbigt att alltid leva med en människa man inte valt i sitt liv. Jag valde min make och barnen. INTE hans ex. Men eftersom det fungerade så bra i början så trodde jag inte ens i min vildaste fantasi att det skulle bli så här jobbigt!

• Anonym (mama)

---låt mig gissa??!!! du hör till dom 90% som skyndar in i det nya förhållandet, struntar helt i att ta de i barnens takt utan flyttar ihop, skaffar barn o blir nyfamilj inom - tja - 2år högst???!!! Tjing så rätt jag hade eller???
    Fakta är fortfarande det att dom flesta har alldeles för brått in i nyfamiljerna, tänker mest på sig själv o sin stooora kärlek o tar inte alls i barnens takt. Lägger man grunden bra står sig huset (familjen) längre på sikt, om alla hunnit hitta sin plats o må bra i det nya livet FÖRE det kommer en gemensam GULLIG BEBIS. För barnen är föräldrars separation en stor sorg, ett trauma som tar TID att bearbeta fast dom utåt sett mår bra. Att föräldrar hittar en ny partner är ett nytt steg att bearbeta samt att denna partner flyttar ihop med ens mamma el pappa. Till allt detta går det ofta ÅR. Vågar säga att dom som väntat 4 år sisådär innan gemensamt barn kommer mår bättre o har större chanser att klara sin nyfamilj. lycka till alla.

• Anonym (Feel you!)
    Anonym (mama) skrev 2014-02-08 08:55:31 följande:
    ---låt mig gissa??!!! du hör till dom 90% som skyndar in i det nya förhållandet, struntar helt i att ta de i barnens takt utan flyttar ihop, skaffar barn o blir nyfamilj inom - tja - 2år högst???!!! Tjing så rätt jag hade eller???
    Fakta är fortfarande det att dom flesta har alldeles för brått in i nyfamiljerna, tänker mest på sig själv o sin stooora kärlek o tar inte alls i barnens takt. Lägger man grunden bra står sig huset (familjen) längre på sikt, om alla hunnit hitta sin plats o må bra i det nya livet FÖRE det kommer en gemensam GULLIG BEBIS. För barnen är föräldrars separation en stor sorg, ett trauma som tar TID att bearbeta fast dom utåt sett mår bra. Att föräldrar hittar en ny partner är ett nytt steg att bearbeta samt att denna partner flyttar ihop med ens mamma el pappa. Till allt detta går det ofta ÅR. Vågar säga att dom som väntat 4 år sisådär innan gemensamt barn kommer mår bättre o har större chanser att klara sin nyfamilj. lycka till alla.
    Men om föräldrarna varit separerade i 5 år innan mamma/pappa träffar en ny? 
    Och sen ytterligare tre år innan man får ett halvsyskon? 
  • Anonym (Jo!)

Jo, jag önskar att hon hittar en man som har ett ex som är likadan! Då kanske hon inte har tid att hitta på saker åt vårt håll! Bara kidsen får det lugnare är jag nöjd. Ja, jag vill också ha det lugnare, förstås.

• Anonym (mm)

Med såna "fakta" samt anklagelser kan du väl vara snäll och berätta var du fått det ifrån, gärna även vilken roll du själv har (styvbarn, vän, bekants bekants bekant, yrkesroll, el dyl.).
  • Anonym (bibo)

Förstår vad du menar. Här flöt det också på bra först. Nu är det till hälften en mardröm.

Jag älskar barnen och inget ont om dom. Det är exet som förstör.

Ensam och bitter fast hon lämnade min man i tron om att hon hittat en bättre man... Han va dock bara intresserad så länge det var spännande. TYVÄR!

Vi har det hon ville ha. Fler barn, hus och gift oss. Det ska barnens pappa straffas för, genom barnen så klart... Blir så ledsen för deras och vår skull.

Önskar det hållt med den hon lämnade min man för eller hittat någon.

I perioder när hon haft någon har det varit lugnare och bättre.

Så med facit i hand hade jag nog valt annorlunda trotts att jag älskar min familj!

Till dig som tror tid alltid spelar in har jag en vän där allt gick fruktansvärt fort. Den familjen är alla styvfamiljers dröm. Helt underbar situation och lyckliga barn och vuxna...

• Anonym (Aldrig)
    Modernmom skrev 2014-02-08 08:29:22 följande:

Eller jobba med problemen kanske? Man kan ju inte bara låta åren gå och aldrig lösa problemen!

Ja, hur ska jag lösa problemet tycker du? Med ett samhälle som skyr pappor som pesten?
  • Anonym (Aldrig)

Både rätt och fel, ja de gick fort, men de har aldrig varit några problem i våran "nyfamilj" men jag visste inte att han hade skaffat barn med Sveriges sjukaste människa!
  • Anonym (Lotte)
    Anonym (Aldrig) skrev 2014-02-09 00:44:33 följande:
    Både rätt och fel, ja de gick fort, men de har aldrig varit några problem i våran "nyfamilj" men jag visste inte att han hade skaffat barn med Sveriges sjukaste människa!
    Visst är det märkligt att så fort exet skaffat någon ny så blir mamman världens sjukaste, slår liksom aldrig fel.
  • Anonym (Vinner)
    Den tävlingen tror jag att min nyas ex vinner. Den personen har nog haft titeln i flera år.
  • Anonym (sant)
    Anonym (Lotte) skrev 2014-02-09 00:47:52 följande:
    Visst är det märkligt att så fort exet skaffat någon ny så blir mamman världens sjukaste, slår liksom aldrig fel.

Fast det är nog sant i många fall tror jag. Min mans ex kan göra saker så man blir helt mållös, både mot oss och mot sitt barn. Min kusins ex blev tokig när min kusin träffade en ny (de hade varit separerade en tid så den nya var inte orsaken till uppbrottet) och ringde hans mamma mitt i natten för att klaga då hon fick reda på att han hade telefonkontakt med sin tjej då han hade barnet hos sig... Det är nog otroligt skrämmande att någon annan kvinna ska ta en så stor del av ens barns liv och tyvärr låter många den rädslan, ängslan eller svartsjukan ta över och då blir det svårt att agera vuxet. Dessutom är det ju så att de som inte har problem med männens ex skriver ju inte här för att få stöd så då blir dessa mammor på så vis överrepresenterade på detta forum.
  • Anonym (mama)
    Jamen hit hör ju hela "bollen" menar jag. Även alla x. Ger man det tid så hinner alla hitta sin plats o risken för sådana x minskar också. Gäller inte enbart du jag mina o dina barn utan även x. Lösningen till en bra helhet i en nyfamilj heter TID och åter TID, så är det bara.
  • Anonym (Lotte)
    Anonym (mama) skrev 2014-02-09 13:02:09 följande:
    Jamen hit hör ju hela "bollen" menar jag. Även alla x. Ger man det tid så hinner alla hitta sin plats o risken för sådana x minskar också. Gäller inte enbart du jag mina o dina barn utan även x. Lösningen till en bra helhet i en nyfamilj heter TID och åter TID, så är det bara.
  • Ess
    Anonym (mama) skrev 2014-02-09 13:02:09 följande:
    Tid hjälper tyvärr inte alla. Min man och hans ex hade varit isär en bit under 10 år, och hon hade ny man osv. Men det ändrade ändå inte faktumet att hon tyckte att hennes livsuppgift var att försvåra umgänget och hitta på en massa skit med jämna mellanrum. Som tur var så va det inte så många år kvar tills barnen blev myndiga när jag träffade mannen, så det hackade sig fram tills han kunde klippa kontakten med henne. 
  • Anonym (Lotte)
    Anonym (sant) skrev 2014-02-09 08:48:14 följande:

Fast det är nog sant i många fall tror jag. Min mans ex kan göra saker så man blir helt mållös, både mot oss och mot sitt barn. Min kusins ex blev tokig när min kusin träffade en ny (de hade varit separerade en tid så den nya var inte orsaken till uppbrottet) och ringde hans mamma mitt i natten för att klaga då hon fick reda på att han hade telefonkontakt med sin tjej då han hade barnet hos sig... Det är nog otroligt skrämmande att någon annan kvinna ska ta en så stor del av ens barns liv och tyvärr låter många den rädslan, ängslan eller svartsjukan ta över och då blir det svårt att agera vuxet. Dessutom är det ju så att de som inte har problem med männens ex skriver ju inte här för att få stöd så då blir dessa mammor på så vis överrepresenterade på detta forum.
    Undrar hur många bonusmammor som skulle tycka det vore okej att skicka sina barn till biomamman? Förmodligen skulle inte dessa agera bättre. I övrigt tror jag som ovanstående, ge det tid, inte ta en massa ansvar och leka mamma från början, ändra om alla regfler osv såsom många bonusmammor gör idag, tidigt och som pappan tillåter. I många fall blir det snarare bonusmamman som biomamman har barnet med, inte pappan som av någon anledning är nöjd med att någon annan tar över.
  • Anonym (Aldrig)
    Anonym (Lotte) skrev 2014-02-09 00:47:52 följande:
    Fast hon va sjuk innan jag träffade han oxå de va bara de att just då va dom sams och han berättade inget om de.

Sen är de inte mig eller min man som hon är sjuk mot utan sina egna barn.
Svar på tråden skulle inte ens råda min värsta fiende att bli bonusförälder!!