• Mandizx

Är så blek i ansiktet, hjälp mig hur jag kan bli "brunare"?!

Har många gånger fått höra att jag ser blek ut i ansiktet, riktigt blek, både av min sambo och andra. Jag vet inte vad som är felet? Jag är allmänt blek i mig själv, har rosa/blå underton och så men jag vill inte vara så blek så att folk påpekar det. Jag vill inte sola solarium för det pallar jag inte längre och plus så är jag gravid, och brun utan sol känns bara kladdigt och att man blir för brun och fläckig?! Får man använda brun utan sol när man är gravid? Har ni andra tips för att inte vara så blek i ansiktet? (Brunare/fräschare/jämnare hy) .

• Svar på tråden Är så blek i ansiktet, hjälp mig hur jag kan bli "brunare"?!
  • Mandizx

Gillar inte foundtion heller då detta känns oxå kladdigt, vill mest vara neutral och bara använda puder isf. Solpuder passar väl inte på mig som är jätte blek och blir mest röd eller lite lättbrun när det är sol?!

• Tinzu

Solpuder finns väl i olika nyanser? Annars hade det varit mitt tips, att borsta det på pannan, kinderna osv

• pigglo

Jag har samma problem som du, på vintern tror alla som ser mig att jag ständigt är sjuk. Gillar inte heller brun utan sol men använder den här: www.apotea.se/aco-face-sun-kissed-face-cream-60-ml Den blir inte kladdig och fläckig. Ger bara lite, lite färg så man måste smörja flera dagar för att det ens ska synas vilket jag tycker är perfekt då det är in princip omöjligt att överdosera. Vill ju inte se solbränd ut utan bara få en ton på huden. Som svar på din andra fråga så kan man använda brun utan sol som gravid.

• Mandizx
    pigglo skrev 2014-02-08 12:22:37 följande:

Jag har samma problem som du, på vintern tror alla som ser mig att jag ständigt är sjuk. Gillar inte heller brun utan sol men använder den här: www.apotea.se/aco-face-sun-kissed-face-cream-60-ml Den blir inte kladdig och fläckig. Ger bara lite, lite färg så man måste smörja flera dagar för att det ens ska synas vilket jag tycker är perfekt då det är in princip omöjligt att överdosera. Vill ju inte se solbränd ut utan bara få en ton på huden. Som svar på din andra fråga så kan man använda brun utan sol som gravid.

Okej! Tack för tipset! Ska köpa den och prova Jag vet att Dove brun utan sol/fuktkräm för kroppen är oxå bra, för den kan man ta oxå hur mycket som helst utan att det blir överdrivet, mest för att den är en fuktgivande kräm som bara har lite färg i , men tyckte den blev lite fläckig ändå trots att det inte var en riktig brun utan sol. men ska testa den du skrev
  • Mandizx

Fast den dove ska man bara ha på kroppen för den blev glansig i ansiktet.

• SoStylish

Brun-utan-sol-servetter är ett bra alternativ till ansiktet istället för krämer som lättare ger ett ojämnt resultat! Lite solpuder och en bra contouringskugga (och öva på tekniken) kan också göra underverk!

• Minniemousemommy

Köp en bb-cream eller cc-cream. Använd brun utan sol. Eller lär dig att älska din ljusa hy. Nästa gång någon kallar dig blek, säg till dom att du blir sårad och att dom är rasistiska. Varför är det okej att säga "Jävla bleka spöke, gå och sola du bländar mig" men inte "Jävla du är lika brun som mitt bajs, gå och bada i mjöl eller något så man ser dig"?

Jag har varit jätteblek i hela mitt liv, och jag har solat solarium, lagt pengar på bus och mörka foundations. Men jag tänkte aldrig tanken att det kanske är personerna som sa det som det är fel på. Man kan inte bestämma över sin hudfärg, alla är fina oavsett. Att säga något elakt till någon pga dennes hudfärg är rasistisk och jag gillar det inte. Var stolt över dig själv istället för att försöka gömma dig, det finns bara en du! :)

• Mandizx
    Minniemousemommy skrev 2014-02-13 12:45:10 följande:

Köp en bb-cream eller cc-cream. Använd brun utan sol. Eller lär dig att älska din ljusa hy. Nästa gång någon kallar dig blek, säg till dom att du blir sårad och att dom är rasistiska. Varför är det okej att säga "Jävla bleka spöke, gå och sola du bländar mig" men inte "Jävla du är lika brun som mitt bajs, gå och bada i mjöl eller något så man ser dig"?

Jag har varit jätteblek i hela mitt liv, och jag har solat solarium, lagt pengar på bus och mörka foundations. Men jag tänkte aldrig tanken att det kanske är personerna som sa det som det är fel på. Man kan inte bestämma över sin hudfärg, alla är fina oavsett. Att säga något elakt till någon pga dennes hudfärg är rasistisk och jag gillar det inte. Var stolt över dig själv istället för att försöka gömma dig, det finns bara en du! :)

Okej?! Alltså, du har helt rätt egentligen och det är inte så att folk säger det för att vara elaka för jag tycker själv likadant och det handlar inte om att jag vill vara brun som en pepparkaka för jag tycker ljus hy är fint men jag har så ful röd/blek hy, och jag vill liksom mest ha lite lyster/se piggare ut (alternativt lite solkysst brun). Så ditt svar var väldigt knasigt i min tråd.
  • Mandizx

Ser liksom sjuk ut nästan, så det handlar inte om att bli brun egentligen utan mer få lite lyster/solkysst/jämnare hy utan att se onaturligt sjuk ut.

Svar på tråden Är så blek i ansiktet, hjälp mig hur jag kan bli "brunare"?!