• Solveig og Kosinus

Godisdag utan godis?

Jag har ett komplicerat förhållande till godis. Jag har ingen måtta. Tänker jag äta lite så slutar det med att jag sitter och vräker i mig och går och köper godis varje dag i veckor. Jag måste hålla mig undan godis helt, nåt annat funkar inte.

Jag har nu inte ätit godis på lite över en månad och det går okej. Preblemen är lördagarna, då det är lördagsgodis för övriga familjen som gäller. Vad ska jag hitta på istället? Jag vill också ha nåt gott!

Jag har inga problem med vikten och äter vettigt i övrigt, så kalorier är inget problem i sig. Några tips på smaskigheter?

• Svar på tråden Godisdag utan godis?
  • EEJ

Glass i oändliga variationer
    Chips
    Nötter
    Pop Corn
    Fruktsallad
    Paj
    Grönsaker och dipp

• Solveig og Kosinus
    EEJ skrev 2014-02-08 18:08:05 följande:
    Glass i oändliga variationer
    Chips
    Nötter
    Pop Corn
    Fruktsallad
    Paj
    Grönsaker och dipp
    Glass....undrar om jag vågar mig på det? Har försökt hålla mig borta från socker överhuvudtaget eftersom jag är rädd att det triggar mitt godissug. Fruktsallad är gott och de salta tipsen var ju bra. :)
  • AnneliR

Salami eller ölkorv brukar jag smaska på :) kvarg är gott att äta också, antigen med smak eller naturelle med frukt och bär.

• IsDimma

Jag älskar dom där små ostchipsen som finns. Bara ost i dom. Ugnsbakade eller friterade eller något liknande. Grok (vet inte om stavningen är helt rätt) heter tillverkaren.

• Eleonor01

Vindruvor
    Fruktcocktail m vaniljsås
    Russinmix sån m nötter
    Naturgodis
    Kex m ost
    Marinerade vitlöksklyftor å räkor

• Aniiee

Jerky.Jag tror det säljs någon form av svensk variant med renkött eller nåt. 

Yaoi is the opiate of the fangirls
Svar på tråden Godisdag utan godis?