• fluu

Vad är det för prickar?

Hej!

Min annars väldigt friska dotter har under hela denna veckan varit sådär på gränsen till febrig, till och från lite matt och trött, behövt alvedon och varit gnällig och mammig.
    Igår fick hon en röd prick på armen och idag under dagen har hon fått en massa prickar i och på rumpan(och hon är inte direkt känd för blöjeksem eller känslig hud annars). Hon har blev också supergnällig och akut trött nu på kvällen och ville lägga sig direkt, vilket aldrig hänt...

Det går vattkoppor på dagis, kan det vara det? Eller något annat? När jag googlar bilder på vattkoppor är det väl inte jättelikt. Hon har inte varfyllda blåsor utan mer "platta" röda prickar i olika storlekar.

//Tacksam för svar

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Svar på tråden Vad är det för prickar?
  • Philippa

Helt omöjligt att gissa om du inte lägger ut en bild så man kan se....

• fluu

Tog ingen bild och vet inte riktigt om jag vill lägga upp bild på min dotters rumpa, men jag letar på internet efter liknande..

• Pandamamma79

Jag tror att vattkoppor ser ut så innan det blir blåsor. Kanske olika på olika personer.

Svårt att säga här och nu.

• Gudinnan
    fluu skrev 2014-02-08 18:38:46 följande:
    Hej!

Min annars väldigt friska dotter har under hela denna veckan varit sådär på gränsen till febrig, till och från lite matt och trött, behövt alvedon och varit gnällig och mammig.
    Igår fick hon en röd prick på armen och idag under dagen har hon fått en massa prickar i och på rumpan(och hon är inte direkt känd för blöjeksem eller känslig hud annars). Hon har blev också supergnällig och akut trött nu på kvällen och ville lägga sig direkt, vilket aldrig hänt...

Det går vattkoppor på dagis, kan det vara det? Eller något annat? När jag googlar bilder på vattkoppor är det väl inte jättelikt. Hon har inte varfyllda blåsor utan mer "platta" röda prickar i olika storlekar.

//Tacksam för svar
    Vattkoppor Feber prickar Bjöjeksem Värmeutslag Höstblåser Vattkoppor är först rödprickiga sen är dom som vattenblser fram till dom ''spricker sönder''
    Feber prickar är som eksem prickar och kommer av febern och om det är varmt.
    Värmeutslags prickar frekommer när det är varmt och om det e feber och liknar som feber prickar och eksem prickar och typ som vattkoppor.
    Höstblåser är som virur i kroppen liknar som alla andra men sätter sig på (rygg,mage,fötter/under fötter,handflatorna.
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • fluu

Liiite likt hör tycker jag, men det är som sagt inget var. Än i alla fall. Och bara i rumpan än.

Googlar höstblåsor och tycker inte att det är likt, tror faktiskt inte heller på blöjeksem.
  • fluu
    Pandamamma79 skrev 2014-02-08 19:01:14 följande:
    Jag tror att vattkoppor ser ut så innan det blir blåsor. Kanske olika på olika personer.
    Svårt att säga här och nu.
    Ok, jag funderade i de banorna med nu i och med smittan på dagis(dock inte på hennes avdelning, men det kanske är brutalt smittsamt?)
  • Gudinnan
    fluu skrev 2014-02-08 19:02:49 följande:
    Liiite likt hör tycker jag, men det är som sagt inget var. Än i alla fall. Och bara i rumpan än.

Googlar höstblåsor och tycker inte att det är likt, tror faktiskt inte heller på blöjeksem.
    Men om det går vattkoppor på dagiset är det nog det som dottern din har fått.
    Det är smittsamt och det går ca 1-3 veckor tills det smittar barn till barn .
    Hon har väl fått det i sig och nu ploppar det fram.
    Ha koll om det kommer mer ikväll i morgon så är det nog det hon fått
    Ta potatismjöl och sprid på rumpan.
  • fluu
    Gudinnan skrev 2014-02-08 19:05:52 följande:
    Men om det går vattkoppor på dagiset är det nog det som dottern din har fått.
    Det är smittsamt och det går ca 1-3 veckor tills det smittar barn till barn .
    Hon har väl fått det i sig och nu ploppar det fram.
    Ha koll om det kommer mer ikväll i morgon så är det nog det hon fått
    Ta potatismjöl och sprid på rumpan.
    Skit också ;) Det har funnits på hennes dagis i kanske två veckor nu. Får se hur det ser ut imorgon och kanske ringa 1177 eller något.
  • Rocket Mania

Vattkoppor börjar så gott som alltid på bålen och det finns alltid koppor i hårbotten.

Jag tror mer på tredagarsfeber eller femte sjukan. Har hon fortfarande feber? Är hon rödblommig om kinderna?

• Gudinnan
    fluu skrev 2014-02-08 19:03:38 följande:
    Ok, jag funderade i de banorna med nu i och med smittan på dagis(dock inte på hennes avdelning, men det kanske är brutalt smittsamt?)
    Om ett barn har och är tillsammans med alla andra så JA Var glad över att hon fått det nu istället för senare.
    Jag har 3 barn och 2 av dom har fått och nu väntar jag på när 3:an får går likom inte just nu på dagiset.
Svar på tråden Vad är det för prickar?