Skuldebrev
Vad händer om man inte skriver under och returnerar ett skuldebrev? Blir lånet ej godkänt? Ansökte om ett ikea delbetalningslån som visades inte behövas. Fick det beviljat, men har som sagt inte skrivit under och skickat in det.
Vad händer om man inte skriver under och returnerar ett skuldebrev? Blir lånet ej godkänt? Ansökte om ett ikea delbetalningslån som visades inte behövas. Fick det beviljat, men har som sagt inte skrivit under och skickat in det.
Vett och etikett?
Du ringer IKEA, meddelar att du inte längre är intresserad, så avslutar IKEA ärendet.
Precis som med allt, det man påbörjar, det avslutar man.
Jo givetvis ska jag göra det. Men kom på tanken nu och det är inget som är öppet att ringa till..
Vad bra.
Alla företag föredrar att få en underskrift då ett avtal ingås. Det underlättar bevisbördan vid en eventuell tvist.
Att du har fått lånet beviljat, betyder bara att du har fått papper hemskickade till dig för underskrift, så att ett avtal kan ingås.
Först när du skrivit under, och skickat in och dessa handlingar registreras har ni ingått i ett avtal, och du får tillgång till pengarna.
Skulle du inte göra någonting, utan slänga papprena, kommer ärendet med tiden att försvinna.
Ja det var det jag funderade på, om det liksom skulle försvinna i intet. Det kan ju inte bli "giltigt" utan underskrift om du förstår vad jag menar. Då är det ju bättre att självklart ringa å få det avslutat =) Tack för ditt svar i alla fall.