Har ingen känsel i läpp och haka efter dragit ut en visdomstand! RÄDD!
Hej!
I Tisdags drog jag ut min visdomstand, och troligtvis har en nerv blivit skadad.. Har ingen känsel i min vänstra sida av läppen eller hakan, samt en tand där under läppen som stramar och gör jätte ont. Detta är sjukt obehagligt och jag är fruktansvärt rädd och orolig.
Finns ju inga garantier på att känseln kommer tillbaka.. Jag har två små barn som jag måste ta hand om, men har knappt orkat mig upp ur sängen för detta tar knäcken på mig. Tandläkaren har aldrig varit med om detta, han har bara hört talas om att det kan hända.. Jag fick betapren utskrivet som ska ta bort inflammationen så att nerverna kanske kan hitta tillbaka till varandra igen men jag har inte märkt ngn som helst skillnad. Nu är det 5 dagar sedan detta hände.. Kan känna att det bränner lite i läppen men det är säkert för att jag är där och trycker hela tiden. Finns det ngn där ute som har varit med om samma sak? Skriv gärna till mig..
Hade aldrig dragit ut visdomstanden om jag visste att detta kunde hända, fick lugnande innan för att jag var så rädd och så händer detta... suck.. så ledsen och uppgiven :(