• wanja79

Har ingen känsel i läpp och haka efter dragit ut en visdomstand! RÄDD!

Hej!
    I Tisdags drog jag ut min visdomstand, och troligtvis har en nerv blivit skadad.. Har ingen känsel i min vänstra sida av läppen eller hakan, samt en tand där under läppen som stramar och gör jätte ont. Detta är sjukt obehagligt och jag är fruktansvärt rädd och orolig.
    Finns ju inga garantier på att känseln kommer tillbaka.. Jag har två små barn som jag måste ta hand om, men har knappt orkat mig upp ur sängen för detta tar knäcken på mig. Tandläkaren har aldrig varit med om detta, han har bara hört talas om att det kan hända.. Jag fick betapren utskrivet som ska ta bort inflammationen så att nerverna kanske kan hitta tillbaka till varandra igen men jag har inte märkt ngn som helst skillnad. Nu är det 5 dagar sedan detta hände.. Kan känna att det bränner lite i läppen men det är säkert för att jag är där och trycker hela tiden. Finns det ngn där ute som har varit med om samma sak? Skriv gärna till mig..

Hade aldrig dragit ut visdomstanden om jag visste att detta kunde hända, fick lugnande innan för att jag var så rädd och så händer detta... suck.. så ledsen och uppgiven :(

• Svar på tråden Har ingen känsel i läpp och haka efter dragit ut en visdomstand! RÄDD!
  • Godnatt

Halva tungan domnade på mig i ett halvår, och det är ungefär ett halvår det tar innan man vet om man är fucked for life eller inte.

Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • MigSjälv

Åh...

för din skull så hoppas jag att det löser sig. En person jag kände tappade känseln (permanent) i del av kinden, och tungan efter liknande ingrepp. Något gick väldigt fel, och jag vet h*n slutade att kyssas efter det... tråkigt.

Hoppas det löser sig, annars rekommenderar jag dig att ta kontakt med ditt försäkringsbolag.

• flower79

Fy va obehagligt :(
    Sitter just nu med värsta tandvärken eftersom jag har en trasig visdomstand. Ska dra ut den om 2 veckor, känns inte lockande alls efter jag läst det här.
    Hoppas du blir bättre snart ts!

• LadyInRed

Slog av halva örat en gång. Tappade känseln helt i den ihopsydda halvan under ett helt år men idag har jag 100% känsel igen. Det tar tid för nerver att reparera förbindelserna igen.

Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • MigSjälv
    LadyInRed skrev 2014-02-08 20:21:24 följande:
     Det tar tid för nerver att reparera förbindelserna igen.
    En fd tränare till mig, fick tillbaka känseln i hans hand, först efter 15 år, där snackar vi tid! Flört

Dock blev han fantastiskt glad, den dagen, då han kunde röra på båda händerna!
  • LadyInRed
    MigSjälv skrev 2014-02-08 20:24:50 följande:
    En fd tränare till mig, fick tillbaka känseln i hans hand, först efter 15 år, där snackar vi tid! Flört

Dock blev han fantastiskt glad, den dagen, då han kunde röra på båda händerna!
    Jag antar att din fd tränare inte längre var rädd den dagen hen fick tillbaka rörligheten igen?
  • MigSjälv
    LadyInRed skrev 2014-02-08 20:27:56 följande:
    Jag antar att din fd tränare inte längre var rädd den dagen hen fick tillbaka rörligheten igen?
    Rädd? Nej, han var/är kamsportstränare, som spöade skiten ur oss ändå, trots att han bara hade en funktionell hand.

Med två fungerande händer, fick vi ännu mera stryk Skrattande
  • LadyInRed
    MigSjälv skrev 2014-02-08 20:33:29 följande:
    Rädd? Nej, han var/är kamsportstränare, som spöade skiten ur oss ändå, trots att han bara hade en funktionell hand.

Med två fungerande händer, fick vi ännu mera stryk Skrattande
    Kan inte han ge mig stryk också? Jag förtjänar verkligen det.
  • MigSjälv
    LadyInRed skrev 2014-02-08 20:41:07 följande:
    Kan inte han ge mig stryk också? Jag förtjänar verkligen det.
    Haha, börja i kampsport, så får du tillräckligt med blåmärken, och ibland en blodig näsa Flört
  • LadyInRed
    MigSjälv skrev 2014-02-08 20:54:17 följande:
    Haha, börja i kampsport, så får du tillräckligt med blåmärken, och ibland en blodig näsa Flört
    Bra tips. Jag börjar tröttna på att vänta på när nästa tillfälle ges då jag råkar befinna mig på fel plats vid fel tillfälle ute på stan.

Frågan är hur mycket det kostar?
  • MTC

Va, så hemskt, hoppas det ordnar sig för dig snart.
    Jag fick en visdomstand utdragen nån vecka sen men det var ingen som sa något om att detta kunde hända, usch!

• Mamori

Usch vad jobbigt! Jag tappade känseln i ett stort område under ena bröstet efter min graviditet och det tog ca fem år innan den kom tillbaka, trodde att jag hade tappat den där för gott.

Men att det bränner är ett jättebra tecken. Försök låta bli att peta och se om det ändå bränner. Tror att det ska kännas så när nerver växer tillbaka.

Svar på tråden Har ingen känsel i läpp och haka efter dragit ut en visdomstand! RÄDD!