• Anonym (?)

Feber vid 37.5? Är ni seriösa??

Satt och läste i en tråd och där påstod flera att de har feber vid 37.5. Nej, det har ni inte. En annan skrev att om barn har över 37.5 i förskolan så har de feber enligt deras hyfsregler. Nej, det har barnen inte.

Har man över 38 grader I MORGONTEMP så har man feber.

Man kan må dåligt och känna sig riktigt dålig även med 37 grader, men då är det annat som spökar, inte feber!

Snälla dagispersonalen, ring inte föräldrar för att barn har 37.5 på dagarna! De kan lätt bli varmare än så under en normal dag, samtidigt som de är friska!

• Svar på tråden Feber vid 37.5? Är ni seriösa??
  • Anonym (?)
    veronicaq skrev 2014-02-09 01:43:15 följande:
    hahahah vilka nötter. 38 är feber ej under
    Jag förstår inte att människor inte förstår att man kan va sjuk utan feber och varm utan feber, sunt förnuft liksom.
  • veronicaq
    Anonym (?) skrev 2014-02-09 01:44:52 följande:
    Jag förstår inte att människor inte förstår att man kan va sjuk utan feber och varm utan feber, sunt förnuft liksom.
    Greppar efter halmstrån. Älskar att VABA och vara sjuk från jobbet med "feber". (är så jävla trött på folk som är sååå sjuka med feber ofta) 

VARFÖR BLIR ALDRIG JAG SÅ SJUK MED FEBER?Solig
  • Prutt

Alltså vad är det för förskolelärare som går runt och trampar barnen? Men det stämmer ju dock att gränsen går vid 37,5 hos vuxna. Hos barn är det vid 38.

• Prutt

Men Gud... Tempar, ska det såklart stå, inte trampar.

• Anonym (?)
    Prutt skrev 2014-02-09 01:50:29 följande:
    Alltså vad är det för förskolelärare som går runt och trampar barnen? Men det stämmer ju dock att gränsen går vid 37,5 hos vuxna. Hos barn är det vid 38.
    Någon idiot antar jag. Nej det gör den inte.
  • Kabanga

Fast det där beror väl på normal tempen hos en person? Jag som ofta ligger runt 35.9 är totalt däckad vid 37.5 mina läkare har alltid räknat det som feber då jag vart inlagd då jag har så låg normal temp. Bara för att 38 är normal gränsen betyder inte det att det inte finns undantag :)

• veronicaq
    Kabanga skrev 2014-02-09 01:57:57 följande:
    Fast det där beror väl på normal tempen hos en person? Jag som ofta ligger runt 35.9 är totalt däckad vid 37.5 mina läkare har alltid räknat det som feber då jag vart inlagd då jag har så låg normal temp. Bara för att 38 är normal gränsen betyder inte det att det inte finns undantag :)

Du är undantag.

I normala fall dvs nästan alla så är det som vi skrivit ovan.

• Prutt
    Anonym (?) skrev 2014-02-09 01:54:50 följande:
    Någon idiot antar jag. Nej det gör den inte.

Jaja, subfebrilitet då. Vilket ju 38 är för barn också eftersom de har högre kroppstemperatur än oss vuxna.
  • StarStruck

Jag har NORMALT 24,3 i temp så jag är ju typ död vid 37... *lite sarkasm sitter aldrig fel*

Svar på tråden Feber vid 37.5? Är ni seriösa??