• Anonym (Torris)

Snälla läs & ge råd är förkyld, torr i halsen så jag inte får luft

Är förkyld med segt grönt snor, halsont och hosta som mestadels är torrhosta. Jag är jättetorr i halsen vilket gör att jag inte får luft & måste hosta, värst nu då jag ska sova. Det hinner bara gå några minuter innan jag blir som en öken i hals/mun & luften tar stopp så jag hostar av ren reflex. Dricker vatten, druckit honungsvatten, äter halstabletter, testar tabletter som ska öka salivproduktionen....de hjälper just då men så snart de är slut är det ju kört :-/. Jag har inte munnen öppen, blir torr ändå!

Hur blir jag av med detta & känner någon igen sig? Vore skönt att få sova en stund inatt utan att vakna av att inte få luft....

• Svar på tråden Snälla läs & ge råd är förkyld, torr i halsen så jag inte får luft
  • Anonym (Torris)

Kan det bli så då? Jag har inte ont i bröstet/lungorna....

• sextiotalist
    Anonym (Torris) skrev 2014-02-09 18:50:46 följande:
    Kan det bli så då? Jag har inte ont i bröstet/lungorna....
    Behöver man inte ha, ring till VC i morgonbitti och be om att få en läkartid
  • Anonym (Torris)

Jo jag ska ringa imorgon. Någon som kan ge tips på hur jag lindrar/slipper min torra hals så jag kan få sova lite inatt iaf?

• Aili

Låter knäppt men prova att grovhacka en gul lök och ha på nattduksbordet, hjälper mot mot förkylning och hosta.

• Anonym (Torris)

Har testat förut & stod inte ut med stanken :-/

• Aili
    Anonym (Torris) skrev 2014-02-09 19:38:28 följande:
    Har testat förut & stod inte ut med stanken :-/
    Det kan jag förstå!

Min dotter har haft världens natthosta den senaste veckan så vi har använt rätt mycket lök. Funkar utmärkt men stinker satan!
  • Molly1

Bygg upp med kuddar under huvudet och överkroppen, lungorna fungerar sämre när man är i sängläge.

Svar på tråden Snälla läs & ge råd är förkyld, torr i halsen så jag inte får luft