• sagström

Hur fraktar man en soffa från Stockholm till Göteborg?

Har hittat min drömsoffa på blocket i Sthlm och försöker kolla runt hur/om jag kan frakta den till Gbg till ett rimligt pris. Har någon erfarenhet av detta? 

Soffan är rätt lätt och i går att ta isär enkelt, kanske man kan ragga upp någon som ska flytta och få med i den lasten (kanske detta är ett önsketänkande men en ide).
    Jag har surfat runt lite och mailade ett ställe som någon hade rekommenderat här på fl tidigare men de svarade inte och misstänker att de har lagt ner. 

• Svar på tråden Hur fraktar man en soffa från Stockholm till Göteborg?
  • Philippa

Hyr ett släp och åk själv o hämta den, det brukar vara billigast.

• sagström

Ja, det är ett alternativ som vi funderat på och som säkert är billigast, har lite svårt att få ihop det tidsmässigt bara så jag tänkte om det fanns något alternativ som kanske inte var så jätte mycket dyrare så hade det underlättat mycket.

• BCH52

Om du inte absolut måste ha den transporterad en viss dag så kolla av med flyttfirmor. De har något som heter samtransport. Där tar de med enstaka grejer i en annan flyttransport. Rätt vanligt förfarande.

• dessan59

TS

Du kan kontakta lastbilsföretag som åker Stockholm_Göteborg och höra med dom om dom kan ta med din soffa mot en betalning.Årsta (i Stockholm) har flera lastbilar som åker därifrån,slå en pling vetja!

• sagström

Tack för era tips. Ska kolla med några flyttfirmor i stan först och annars får jag se med lastbilsfirmor, har väldigt dålig koll på lastbilsbranschen känner jag bara vart man ska börja. Nån av er som har gjort det själva?

• BCH52

Ja, vi använde oss av Sveaflytt www.sveaflytt.se/default.asp&Samtransport när vi flyttade sonens grejer från göteborg till Malmö, det var bara en soffa, en TV och ett litet bord. Det var några år sedan så jag kommer i te ihåg vad det kostade.

• bängolle

Schenker, Dhl mfl. Ofta billigare än man tror, särskilt om man kan tänks sig att lämna resp hämta godset på närmaste terminal.

• Givitupp
    hon mot strömmen skrev 2014-02-09 20:56:12 följande:
    Bussgods går lika bra med.
    Finns det kvar ??
  • zZzZz
    Givitupp skrev 2014-02-09 21:08:55 följande:
    Finns det kvar ??
    Ligger på Västberga åkeri terminalens sida mot elektravägen
  • sagström

Var inne på Bussgods (och schenker) men tror att paketet är för stort (vad jag kunde hitta).
    Ska börja med att kolla sveaflytt och så ska jag beta av era tips.
    återigen, tack.

Svar på tråden Hur fraktar man en soffa från Stockholm till Göteborg?