• Anonym (heracillin)

Inflammerad hårsäck *där nere* när verkar heracillin?

Ber om ursäkt till känsliga

Men jag har fått en inflammerad hårsäck på yttre blygdläppen som är stort som ett plommon och sträcker sig ner under troskanten. Gör FÖRBANNAT ont. Kan inte sitta, stå,ligga och gör skitont att torka efter toabesök. Har haft på alsolförband men hjälpte inte.

Var hos läkarn igår och fick heracillin 750mg 3ggr/dagen. Jag har hittills tagit 3 tabletter och inte märkt ett skit! Nej, vill inte klämma eller punktera för inte ens läkaren ville det pga infektionsrisken.

När får man effekt av heracillin? För jag står inte ut mera med den smärtan. Tro mig fött 2 barn och inget jämfört med detta!

• Svar på tråden Inflammerad hårsäck *där nere* när verkar heracillin?
  • Anonym (en gång)

Har provat att raka mig en enda gång, fick en inflammerad hårsäck. Det gör verkligen ont. Vet inte hur lång tid det tar innan antibiotikan verkar. 

Jag gjorde som så att jag hade på zinksalva på hårsäcken, hela tiden ett lager. Till slut efter ett par dagar kom den ut av sig själv. 

• Anonym (...)

Svårt att säga, kan märkas en förbättring efter en dag eller efter tre eller fyra.

Men ser du ingen förbättring alls till imorgon eller i värsta fall övermorgon så bör du kontakta vårdcentralen igen.

• Anonym (heracillin)
    Anonym (en gång) skrev 2014-02-09 14:56:35 följande:
    Har provat att raka mig en enda gång, fick en inflammerad hårsäck. Det gör verkligen ont. Vet inte hur lång tid det tar innan antibiotikan verkar. 

Jag gjorde som så att jag hade på zinksalva på hårsäcken, hela tiden ett lager. Till slut efter ett par dagar kom den ut av sig själv. 
    Jag har aldrig haft det förr och har rakat i 20år.. Men nu tack o lov sprack den och det känns som himmelriket. Ska fortsätta ta penicillinet som ordinerat.
  • Anonym (...)
    Anonym (heracillin) skrev 2014-02-09 16:16:59 följande:
    Jag har aldrig haft det förr och har rakat i 20år.. Men nu tack o lov sprack den och det känns som himmelriket. Ska fortsätta ta penicillinet som ordinerat.
    Ja, det du har fått är ju en bakterieinfektion, det "en gång" beskriver kan bero på annat.
    Du har haft otur bara.

Ja, fortsätt ta som ordinerat, att folk slutar är ett stort problem!
  • Anonym (heracillin)
    Anonym (...) skrev 2014-02-09 16:48:24 följande:
    Ja, det du har fått är ju en bakterieinfektion, det "en gång" beskriver kan bero på annat.
    Du har haft otur bara.

Ja, fortsätt ta som ordinerat, att folk slutar är ett stort problem!
    nej, slutar aldrig ta en kur om inte läkaren byter sort eller liknande. Bara dumt att avbryta mitt i, det är tyvärr så mrsa ökar i landet
  • Anonym (...)
    Anonym (heracillin) skrev 2014-02-09 17:01:02 följande:
    nej, slutar aldrig ta en kur om inte läkaren byter sort eller liknande. Bara dumt att avbryta mitt i, det är tyvärr så mrsa ökar i landet
    Ja, och det är framförallt så ESBL ökar. Tyvärr.
Svar på tråden Inflammerad hårsäck *där nere* när verkar heracillin?