• Anonym (Jessi­e)
    Äldre 9 Feb 16:09
    5305 visningar
    6 svar
    6
    5305

    Problem med erektionen

    Hej allihopa. Jag är 25 år och bor tillsammans med min sambo, han är lika gammal som mig och vi har varit tillsammans i 2,5 år. Jag älskar honom och vårt liv tillsammans, men när det kommer till sex så fungerar det inte så bra. Det senaste 1,5 året har han haft svårt att få stånd, och när han väl får stånd så tappar han det snabbt igen. Vi har sex en gång i veckan, max. Och mer ofta än sällan får vi avbryta. Visst kan man ha sex på andra sätt än ren penetration, men det blir ändå frustrerande när det inte funkar, och det känns som vårt förhållande blir väldigt lidande. Jag försöker vara stöttande och inte göra en stor grej av det, eftersom det säkerligen skulle sätta mer press på honom och göra saken värre. Men nu till saken som sårar mig. Han tror själv att problemet beror på hans snusande, han snusar mycket och har gjort det i många år nu. Tar han ut en snus, stoppar han in en ny direkt. Blir närmare en dosa per dag. Eftersom nikotinet har negativ inverkan på förmågan att få stånd är jag också benägen att tro att detta kan vara en stor orsak till problemet. Men han har inte en tanke på att dra ner på snusandet, han fortsätter i samma takt trots att det påverkar vårt sexliv så enormt. Det sårar mig. Känns som han inte bryr sig om mig, om oss, för att ens prova sluta med snuset. Borde jag säga något? Jag vill inte pressa honom, men jag känner mig så förbisedd. Som att snuset är viktigare än att kunna ha sex med mig. Är detta knäppa tankar? Känner att jag behöver någon annans syn på saken :)

  • Svar på tråden Problem med erektionen
  • Anonym (Claud­ia)
    Äldre 9 Feb 21:39
    #1

    Förstår hur du resonerar. Och visst skulle han kunna dra ner på det och pröva och se om det blir bättre. Men det är ju inte säkert att det är snusandet som är felet. Och den manliga erektionen är ganska känslig, så har ni börjat få problem så kan det vara svårt att komma tillbaka på egen hand.. Min man har problem med sitt stånd, vi har fått utskrivet potensmedel från läkare. Har skrivit en tråd om det här - www.familjeliv.se/Forum-9-193/m72139936.html

  • Anonym (Marre­)
    Äldre 6 Nov 17:52
    #2

    Jag har själv haft problem med erektion under en längre tid. precis som du säger så ska du inte pressa honom för de kommer bara göra saker värre. de som faktiskt hjälpte mig va att jag testade att använda mig utav potensmedel vilket gjorde att jag fick självfortroendet tillbaka, de gick en tid där jag sen inte vågade ha sex utan hjälp av potensmedel, men jag har nu succesivt börjat ha sex utan de och de funkar faktiskt mycket bättre än förväntat och mitt självförtronde är mycket bättre vilket jag tror bidrar mycket, de har hjälpt mig mycket helt enkelt, du kan alltid testa att föreslå att ni köper de? eller så kan du skaffa de själv och sen ge honom som en present typ, jag vet inte hur han funkar han kanske skulle ta illa upp, men de e värt ett försök. potensmedel kan du hitta på massa olika ställen på nätet, jag själv köper mina potensmedel på en sida som heter www.ortensapotek.com

    Mvh

  • Anonym (Mogen kvinna­)
    Äldre 6 Nov 20:22
    #3

    Han har prestationsångest.
    Jag tror att en majoritet av alla män har någon form av prestationsångest men att många själva inte inser det och förnekar det.
    Ofta visar det sig i för tidig utlösning eller sviktande stånd, eller båda.

    Det är inte ovanligt att män undviker att ha sex till följd av sin prestationsångest. De är beredda avstå sex för det är liksom ännu värre att det blir tydligt att de inte klarar att prestera.

    De allra flesta män klarar av naturliga skäl inte att komma tillrätta med sin egen prestationsångest. Om du vill att det ska fungera bra för er så måste du själv engagera dig och aktivt hjälpa till så att han och ni tillsammans steg för steg kommer ur denna negativa spiral.
    Om han är en man som du vill ha så är det väl värt mödan. Se det positivt och att det kommer stärka ert förhållande och er närhet. Resan fram till målet kan vara både intressant och tillfredsställande om du tar det på rätt sätt.

    Googla och läs på.

    PS: Använd aldrig ordet prestationsångest om inte han själv nämner det först.

  • Anonym (Aj)
    Äldre 9 Nov 17:17
    #4
    Anonym (Jessie) skrev 2014-02-09 16:09:46 följande:

    Hej allihopa. Jag är 25 år och bor tillsammans med min sambo, han är lika gammal som mig och vi har varit tillsammans i 2,5 år. Jag älskar honom och vårt liv tillsammans, men när det kommer till sex så fungerar det inte så bra. Det senaste 1,5 året har han haft svårt att få stånd, och när han väl får stånd så tappar han det snabbt igen. Vi har sex en gång i veckan, max. Och mer ofta än sällan får vi avbryta. Visst kan man ha sex på andra sätt än ren penetration, men det blir ändå frustrerande när det inte funkar, och det känns som vårt förhållande blir väldigt lidande. Jag försöker vara stöttande och inte göra en stor grej av det, eftersom det säkerligen skulle sätta mer press på honom och göra saken värre. Men nu till saken som sårar mig. Han tror själv att problemet beror på hans snusande, han snusar mycket och har gjort det i många år nu. Tar han ut en snus, stoppar han in en ny direkt. Blir närmare en dosa per dag. Eftersom nikotinet har negativ inverkan på förmågan att få stånd är jag också benägen att tro att detta kan vara en stor orsak till problemet. Men han har inte en tanke på att dra ner på snusandet, han fortsätter i samma takt trots att det påverkar vårt sexliv så enormt. Det sårar mig. Känns som han inte bryr sig om mig, om oss, för att ens prova sluta med snuset. Borde jag säga något? Jag vill inte pressa honom, men jag känner mig så förbisedd. Som att snuset är viktigare än att kunna ha sex med mig. Är detta knäppa tankar? Känner att jag behöver någon annans syn på saken :)


    Säg åt han att surfa in på werlabs och fixa ett stort testosteron test, ED kan orsakas av t-brist, nikotin, psyke och vissa kroppsliga sjukdomar.

    T-brist kan orsakas av samma saker, som i sin tur orsakar tidigare nämda grejer, cirkel så att säga.

    Kan dock oxå vara p-ångest,
  • Anonym (Tundr­a)
    Äldre 9 Nov 23:22
    #5
    Anonym (Jessie) skrev 2014-02-09 16:09:46 följande:

    Hej allihopa. Jag är 25 år och bor tillsammans med min sambo, han är lika gammal som mig och vi har varit tillsammans i 2,5 år. Jag älskar honom och vårt liv tillsammans, men när det kommer till sex så fungerar det inte så bra. Det senaste 1,5 året har han haft svårt att få stånd, och när han väl får stånd så tappar han det snabbt igen. Vi har sex en gång i veckan, max. Och mer ofta än sällan får vi avbryta. Visst kan man ha sex på andra sätt än ren penetration, men det blir ändå frustrerande när det inte funkar, och det känns som vårt förhållande blir väldigt lidande. Jag försöker vara stöttande och inte göra en stor grej av det, eftersom det säkerligen skulle sätta mer press på honom och göra saken värre. Men nu till saken som sårar mig. Han tror själv att problemet beror på hans snusande, han snusar mycket och har gjort det i många år nu. Tar han ut en snus, stoppar han in en ny direkt. Blir närmare en dosa per dag. Eftersom nikotinet har negativ inverkan på förmågan att få stånd är jag också benägen att tro att detta kan vara en stor orsak till problemet. Men han har inte en tanke på att dra ner på snusandet, han fortsätter i samma takt trots att det påverkar vårt sexliv så enormt. Det sårar mig. Känns som han inte bryr sig om mig, om oss, för att ens prova sluta med snuset. Borde jag säga något? Jag vill inte pressa honom, men jag känner mig så förbisedd. Som att snuset är viktigare än att kunna ha sex med mig. Är detta knäppa tankar? Känner att jag behöver någon annans syn på saken :)


    Är han helt slak eller blir han bara lite mjuk? Min kille har rätt mjuk och i början trodde jag att han inte tände till. Enligt honom har han alltid haft så. Och det funkar ändå
  • Anonym (Ål)
    Äldre 10 Nov 00:13
    #6

    Tråden har några år på nacken. Förhoppningsvist så har TS och hennes man löst det. Men jag är rätt så säker på att snus inte har med det att göra...

Svar på tråden Problem med erektionen