• Holyrock

Tog ett glas vin på en söndag, känns dumt?!

Är det fel att ta en lr 2 glas vin på en söndag? Om man inte druckit fre elr lördag? Känns fel! Men är det verkligen så fel? :o det är ju mest ett "slappna av" glas vin typ haha. Bara man sköter sitt vardags liv å sköter sitt jobb så är de väl inte fel av mig att ta något glas vin ikväll?

• Svar på tråden Tog ett glas vin på en söndag, känns dumt?!
  • IsDimma

Ett eller två glas vilken dag som helst är i mina ögon inget konstigt i sig. Dricker man av fel orsaker däremot, vilket slappna av för mig ingår, så börjar jag undra över om det finns problem med alkohol bakom beteendet.

• Majsan70

Vill jag dricka vin skiter jag fullkomligt i veckodag. Däremot dricker jag inte mer en ett glas om jag jobbar dagen efter eller skall ut o köra bil. 

• CaCa

Det är väl inget konstigt? Drick vin vilken dag du vill, njut!

Men man undrar ju...varför känns det så dumt för dig? Kanske dricker du av "fel" anledning...?

• 022

Nej verkligen inte fel om du känner att du vill. Inte heller om du tagit ett glas innan i helgen! Som de andra säger om det inte är av fel anledning.

• KimPossible

Nej, varför skulle det vara konstigt? 

Never let your sense of morals get in the way of doing what's right.
  • Triemer

Unna dig ett gott glas vin om du vill. Vad är problemet?

• Holyrock

Fel anledning lan jag väl inte tycka, har varit så uppe i varv idag då jag lämnat mina tvilling döttrar på 3 år till sin far, har storhandlat med dem ( vilket är lite halv jobbigt haha) sen har jag städat hela huset och målat

Om i köket, en villa är rätt jobbigt att städa om man är ensam och även ensamstående. Så ja, jag tog ett glad vin för att slappna av å ta de lite lugnt. Dricker bara varannan vecka då jag har barnen varannan vecka. Så dricker varannan helg. Kanske inte nån ursäkt men, vafasen..en ursäkt någon gång ibland kan väl inte skada :D

• CaCa
    Holyrock skrev 2014-02-09 18:53:57 följande:
    Fel anledning lan jag väl inte tycka, har varit så uppe i varv idag då jag lämnat mina tvilling döttrar på 3 år till sin far, har storhandlat med dem ( vilket är lite halv jobbigt haha) sen har jag städat hela huset och målat
    Om i köket, en villa är rätt jobbigt att städa om man är ensam och även ensamstående. Så ja, jag tog ett glad vin för att slappna av å ta de lite lugnt. Dricker bara varannan vecka då jag har barnen varannan vecka. Så dricker varannan helg. Kanske inte nån ursäkt men, vafasen..en ursäkt någon gång ibland kan väl inte skada :D
    Att "varva" ner är helt okej. När barnen somnat (eller som i ditt fall, inte är hemma) så ja - varför inte ta ett glas i lugn och ro?
    Absolut - NJUT!
  • Capt Janeway

Så typiskt svenskt att alkohol endast ska intas fredag-lördag.

Så  länge du inte har problem med alkoholen så kvittar det väl vilken dag du dricker vin?
    Jag har inga problem att ta ett glas vin till middagen en måndag kväll! Trots att jag ska jobba dagen efter! Oh my god.

• KimPossible
    Holyrock skrev 2014-02-09 18:53:57 följande:
    Då är det dig väl unt. Lägg upp fötterna, slappna av och njut av vinet du! Skål
    Never let your sense of morals get in the way of doing what's right.
  • pica pica

Nej, ser inget fel i det! Jag har druckit vin både i fredags och i lördags, och ikväll ska vi ta ett glas rött till en pastarätt som vi ska äta. 

Fel är det att dricka om man ska köra bil eller liknande. 

• Holyrock

Men jag är sån som vill vara den bästa mamman som
    Möjligt! Jag kan se på andra mammor å tänka " åh fyfan va skönt, tänk om jag oxå bara kunde slappna av och skita i vad andra tycker å tänker!" Så länge man tar sitt ansvar som förälder och vet hur man skall bete sig så klart!!
    Men ni hajjar nog ;p jag är rätt sp ung oxå faktiskt! Jag har precis fyllt 20 år. Å då vill jag ju verkligen inte att folk skall tänka" jaha ännu en ung mamma som dricker och inte tar sitt ansvar bl.a. Bl.a. " men jag har väl rätt till att ta ett eller 2 glas vin även om jag är ung som mamma :)

• Holyrock

Och ni har rätt! Klart man skall få unna sig ett glas vin eller två, bara för att! Borde inte vara sån tabu på dedär alkohol på annan dag än en fredag eller lördag. :) tack för ETA svar! Känns bra :)

• CaCa
    Holyrock skrev 2014-02-09 19:12:32 följande:
    Och ni har rätt! Klart man skall få unna sig ett glas vin eller två, bara för att! Borde inte vara sån tabu på dedär alkohol på annan dag än en fredag eller lördag. :) tack för ETA svar! Känns bra :)
    Jag tar gärna ett glas vin eller en öl till middagen då och då, detta bredvid min dotter. Inga konstigheter alls!

Eller som du ikväll, slappnar av med ett glas på kvällen, framför datorn, i soffan eller i ett bad.
    Det är du så värd, så fortsätt så...och känn att du är en bra mamma ändå! {#emotions_dlg.flower}
  • tilj75

Haha, efter den eftermiddagen så hade jag tagit två glas med gott samvete. Skål!

• Zoja

Så länge man inte dricker sig berusad inför barnen, eller kör efter man har druckit eller liknande ser jag inga problem med att ta ett glas vin då och då.

• MotvilligaMamman

Tar ett glas vin precis vilken dag jag vill...brukar dock undvika vardagarna då jag ofta sover lite halvdåligt efter att jag druckit alkohol och mitt jobb kräver att jag är på topp hela dagen. Ikväll blev det faktiskt ett glas ändå då jag är ledig imorgon.

• Holyrock

Tack för alla svar:) är inne på mitt andra glas haha. Är väldigt lätt påverkad! Blir lite lulli av 1 glas vin! ! Haha..men som sagt tack för era svar! Uppskattar dem:) skönt att denna sida finns så att man inte skall behöv ringa någon varje gång man behöver råd! ;p

• Holyrock

Jag kan även ta någon öl eller ett glas vin även om jag har mina döttrar! Men då jag vet att jag är så lätt påverkad så vågar ja inte det riktigt ifall jag hade blivit lite halv full haha. Men..ja, de kanske ändras efter åren ;p

• CaCa
    Holyrock skrev 2014-02-09 20:22:36 följande:
    Tack för alla svar:) är inne på mitt andra glas haha. Är väldigt lätt påverkad! Blir lite lulli av 1 glas vin! ! Haha..men som sagt tack för era svar! Uppskattar dem:) skönt att denna sida finns så att man inte skall behöv ringa någon varje gång man behöver råd! ;p
    Min dotter sover gott och tryggt, och efter en intensiv dag njuter jag nu av en kall öl, härlig musik och Forum-inlägg på  Familjeliv.
    En härlig och avslappnande kväll!

Fortsätt njut...och är du barnledig ikväll, ta dig ett glas till och sov gott ikväll GladSkål
Svar på tråden Tog ett glas vin på en söndag, känns dumt?!