Min sambo har stora skulder hos klarna
och detta har hon då alltså döljt för mig av någon andledning.
Hittade idag när jag städade garderoben en hög med räkningar får klarna. Hon delbetalar det minsta beloppet som behövs varje månad. Jag har ingen aning om vad hon köpt men på någon räkning stod det med på senaste köpet var från footway men ja, dom andra stod bara summan på, så hon har alltså köpt mer saker..
Andledningen till att jag känner mig lite lurad är för att hon alltid säger att hon aldrig vill ta något på delbetalning, vilket jag har samma tanke om. Jag har som motto att kan man inte betala det direkt så ska man inte köpa det heller. Gäller allt förutom husköp.
Men dessa räkningar har hon då allstå gömt i garderoben och undanhållit. Jag tjänar bra med pengar och är inte snål av mig, och hon har väl strax över 5000 i månaden då hon går hemma. Så jag hade utan tvekan kunnat betala av det åt henne eller betala exempelvis skorna åt henne om hon bara frågat mig.
Så hur ska jag göra? konfrontera henne? låta det va, eftersom det är hennes problem?
jag tycker ju egentligen inte det är HENNES problem, eftersom vi bor ihop och delar på allt. så det känns på något vis lika mycket som mitt. Ge mig tips på hur jag kan pratar med henne och hur jag ska ta upp det, har nån känsla av att hon kanske skäms..